Londonresan

Hej!
Har inte bloggat på länge men har inte haft någon lust. Tänkte i alla fall bara lägga upp en inlägg om London även om de blir sjukt rörigt.

På fredagen så gick vi först ner till ett litet köpcentrum, köpte lite kläder där. Sedan tog vi bussen till Westminster abbey och gick runt där omkring Big ben och London eye osv.
Sedan gick vi till Trafalgar square och gick en stund i Nationalmuseet innan vi fikade på en restaurang som hette National Portrait Restaurant tror jag. Den hade utsikt över en jättestor del av London!
Sen tog vi bussen till Oxford street och gick där vi inte gått förut. Under resan har jag gått in i bla. Urban outfitters, River Island, forever 21, la senza, bershka, uniqlo, primark, debenhams och jaa Gud vet vad. XD nej men fick med mig lite kläder från Oxford street också. Sedan så gick vi runt i Chelsea och så kikade vi in på Harrods. De va så fint där men de verkade sjukt dyrt. Sen åt vi middag på en restaurang i närheten av hotellet.

I lördags så köpte jag lite mer kläder på top shop och new look innan vi åkte till Greenwich. De är en liten förort som är jättegullig. Vi gick i den stora parken där OS i fälttävlan bla. var och klockan som mäter hur mkt klockan är runt om i världen fanns där oxå. Seen åt vi lunch på en restaurang som låg vid vattnet. Sen åkte vi tbx till centrala London och gick runt där vid Tower bridge och Towern. Sen kmr jag inte ihåg vad vi gjorde men vi åt middag på nandos. De va jättegott tyckte jag ;)) sen åkte vi in till Leicester square o gick runt där o runt piccadilly också. Jätteroligt på kvällstid där!

I söndags köpte jag ännu lite fler kläder i en affär som jag faktiskt har glömt namnet på nu.. Men vi gick lite i Hyde park som var jättefint och sen tittade vi lite på London marathon. Helt galna människor som sprang i utklädnader i över 4 mil.. Haha hängivenhet :)
Sen vare dags att åka till flygplatsen och vi tog taxi dit. Har säkert glömt o skriva flera saker men orkar inte gå in på allt i detalj. Skrev bara ner allt direkt efter resan för att inte glömma det!

Men jag vet att jag vill jättegärna åka tillbaka till London med nån kompis när jag är 18 ,  vi kan shoppa på dagarna o va på nå klubb på Leicester square/piccadilly på kvällen. Har svårt att skriva som ni märker för jag är på mobilen och autocorrect är en riktig pain in the ass. 

_________________________________


Förra måndagen som de va början av påsklovet på så åkte vi in till stan för o titta balklänningar på NK men hitta inget , sen på kvällen träffa jag Carro . Vi köpte jordgubbar o ananas o så o titta på film :)))))) eller vi titta inte ens klart på de tror jag haha!! 
Sen åkte Carro hem vid elva o då frågade Vanessa om jag kunde träffa henne o klara en kort stund. Vi åkte bara till donken o köpte pommes o pratade massa innan vi åkte hem. :))

På tisdagen så red jag lektion på Platina på utebanan, det gick helt okej. Är inte van vid en häst man måste hålla ihop så extremt mycket. Men sedan när jag kom hem o hade duschat osv så åkte jag hem till Carro och sov där. Vi åt jordgubbar o ananas igen ;))

Sen på onsdagen så åkte vi till stan för å kolla på balklänningar och jag hittade en på Scala som jag inte sett förut. Nu kommer the breaking news... klänningen är orange! Men den fanns i flera färger och den passade bäst på mig i orange faktiskt. :) köpte den o en sjal till!
Sedan åkte vi hem och jag träffade Carro igen på kvällen o vi gick ut med våra hundar tillsammans, träffade på Stina och Elina en stund också! När jag kom hem åt jag jordgubbar en tredje kväll i rad ;))

I torsdags då.. Vad gjorde jag då.. Det jag kommer ihåg är att jag träffade Stina och Elina o vi åkte en snabbis o fika i stan haha o sen åkte vi hem till en av Elinas killkompisar o träffa han o en annan kille. Vi spelade kort hela kvällen :)) haha nej men de va väl kul!

Sen i fredags då.. Jo juste då hade vi gäster så städade på dagen o ja. Minns ej om jag gjorde något på kvällen, det kan va så att Carro o jag kollade klart på en film hos mig få men är inte säker, alla dagar flyter ju ihop. På påskafton i lördags alltså så hade vi gäster igen men på kvällen så sov jag hos Carro. Vi åt jordgubbar igen :-)) på söndagen följde jag med henne till tango och fotade när hon red, han fyllde 14 då så grattis i efterskott tango ;))) sen så på kvällen åt vi middag på pizzerian. Sen så träffade vi Elina och Fanny ännu senare på kvällen o lyssna på musik o så på fotbollsplan o juste de kom ju en Jätteläskig gubbe som ville att Elina skulle skjutsa han hem.. Man ba ja men visst hörru ;)) juste fick köra Elinas moppe för andra gången de va jättekul!!!:D

I måndags gjorde jag inget speciellt vad jag minns o i tisdags (igår) red jag platina igen. Vi red ut i början på en jättebökig stig med diken o konstiga avsatser haha men de gick bra. Sen red vi på utebanan o i ridhuset, det gick bättre än förra veckan i alla fall!:)

Idag började jag skolan igen efter lovet och de va väl helt okej... Ska ha geografi på so nationella vilket är LEGEN wait for it DARY !!:)))) haha de är de bästa ämnet man kan få. O såå ja juste jag fick A på engelska nationella läs och hör (poängen slås ihop) så de känns awesome:-)) o ja har nationella i spa muntliga imorrn o på fredag NO labb!

Skaaaaa sova nu så godnatt!!

MASSA FLER BILDER KOMMER SEN är jättetrött så lägger bara upp lite

JUSTE CARRO GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN BABE!!!!!!!! 16 bast, ganska så nirre alltså:-)))



Jordgubbar jag åt till mellis idag :-) u gotta love it

Red Hamilton igår också, kändes pigg o fin!:)

Pizzerian i söndags!

Zingo tänker "hjälp mig från denna kattunge som klänger på mig". Sparris är galen i zingo o älskar att sova bredvid henne haha!!


I fredags när Carro va hos mig,kom på nu att hon kom ju

Maten i fredags, sjukt god!

Min awesome godissmak


Mitt hus:-)



Dålig bild på min klänning , den har en annan nyans i verkligheten!

Onsdags!


Tisdags:-)


Hehe :-) måndags



Konstigt vatten jag köpte i London som smakade svag saft XD



London marathon 




Hyde park 



Okej varnar nu kommer massa bilder på mat från hela resan i London!! Bara massa mat bilder:-)







Lamm haha


Hotellets frukost haha ser jättelitet ut men de va en stor buffé, är dock ingen frukostälskare




Afternoon Tea med scones såg ut såhär på alla ställen man åt de på. Man får två scones per person o ena sconeset har russin i sig ://



Dom där gröna oliverna till höger åt jag i baren flera gånger o de har fått mig o älska gröna oliver. Riktigt goda!!






En wrap man fick på planet dit.. Typ 5/10, maten påväg hem var mycket äckligare shaha.

Har lagt upp matbilderna i fel ordning då de som är längst ner åt jag först o de längst upp sist :-) orkade inte lägga upp bilder på alla turistställen så gör de sen!! Hej då!:-)

(Lägg märke till att jag är besatt av :-) gubbar för de är så fula att de blir gulliga ;-)) )



Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Tack för din kommentar!

Trackback
RSS 2.0