London dag 1

Hej!
Klockan är 10 här i London nu. Flyget hit igår morse gick bra! En halvtimme snabbare än vad det skulle ;) 
Vi tog underground (tunnelbanan) från flygplatsen till South kensington där vi bytte till en annan linje och åkte till Victoria station. Det tog ca 45 min från flygplatsen dit. Vi gick till hotellet därifrån (tog ca 3 min) och det var jättefint!!! De hade en piccolo som kom ut på gatan och tog våra väskor åt oss haha! Men vi fick vårat rum och gick upp dit men rummet var mindre än vad vi ville ha det så vi gick ner och i byta till ett större rum. Det är jättefint och lyxigt! Sedan gick vi ner och drack afternoon tea och scones i baren, det var gott och engelskt. ;) sedan gick vi ut. Vi gick först längs Buckingham palace road där drottningens stall och själva slottet låg. Såg jättefint ut. De va många turister där. Sedan gick vi på The mall som är en bred gata. Vi gick upp till ett lite finare område där som ledde till Picadilly. där gick vi och kollade affärer. Alla märkesaffärer och allt som "räknas" fanns där. Sedan gick vi till Oxford street  därifrån och gick i affärer. Gick bla. in i Forever 21, Debenhams och Primark. Köpte en tröja och ett par rosa mjukisbyxor på Primark.
Sedan gick vi till Maple arch station och tog en dubbeldäckare till Victoria station. Sedan gick vi till baren och åt middag. De blev hamburgare me pommes o sen glass. Fick en jättestor  drink av baren, skitgod:):):) klockan var ca 23:00 eller nåt när vi gick upp till rummet. Tittade på tv lite innan vi sov.
Blev lite rörigt när jag skrev ner de här men ville bara skriva ner allt medan jag fortfarande minns de.

Idag gick vi ner till frukosten vid nio och åt. De va gott! Är i rummet nu o förbereder mig för å gå ut. Vi ska till en sån där cathedral (?) och big ben och London eye och Trafalgar square och gå in snabbt på national museum. Sen ska vi äta lunch på en jättefin restaurang. Sedan ska vi gå till Oxford street o gå i de affärer jag inte gått i än. Sedan ska vi till Hyde park och belgravia o titta lite o dricka afternoon Tea. Sen vet jag inte vad vi ska göra:))

Är skutdålig på o skriva men är lite stressad så skrev bara ner allting

Aaaaaa hej då














En balklänning jag provade









Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Tack för din kommentar!

Trackback
RSS 2.0