Ridpass 2

Jag hoppade ju Gabón och han var så duktig!
Det var tre rätuppstående och en oxer. Vi hoppade bana först en gång runt 60 cm vilket gick bra men sen fick man hoppa banan högre om man ville. Det var bara två stycken plus mig som ville hoppa högre, och dem två fick hoppa tillsammans så fick jag hoppa ensam xD

När banan var höjd låg den på 70-75 tror jag och de gick skitbra! Man märkte att han gillade att hoppa lite högre. Jag har ju varit ganska hopprädd de senaste åren men jag var inte rädd alls när vi hoppade den högre banan. På sista hindret, oxern, tog han ett jättestort språng och jag trodde att jag skulle hamna efter men tur nog hade jag ett bra tramp i stigbygeln och stod ju i lätt sits så jag kunde följa med! :D

Sen fick jag hoppa den där höga oxern 3 gånger till och han tog jättestora språng varje gång men jag kunde faktiskt följa med jättebra enligt mamma så jag är skitglad! Hamnade inte efter på något språng alls på hela ridpasset. Gabon är ju världens bästa! Han är verkligen min nya favorithäst inom hoppning. Och han är verkligen lätt att bestämma tempot på, om han ska vara lagom eller pigg. :D

Hoppas jag får rida honom massa år till, han är ju bara 7 år och perfekt mankhöjd, 160cm! Ska ju börja på storhäst efter sommaren. :)



Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Tack för din kommentar!

Trackback
RSS 2.0