Gårdagens ridpasset

Hej!
Jag red Trixie igår, det är en storhäst på 163cm som jag aldrig ridit förut. Hon är mörkbrun och väldigt smäcker, och jag har tidigare fått intrycket av att hon är väldigt pigg och hetsig.
Men vi red en dressyrbana på turbanen för det var så soligt.
Jag märkte direkt när vi tog tyglarna att hon böjde väldigt enkelt på nacken, både i skritt och i trav. Men när vi bytte varv blev hon hetsigare och ville galoppera hela tiden i traven. När Vi väl galopperade dock så var hon inte ens så het, hon hade en mjuk och lagom galopp, så det är ju lite konstigt att hon var hetsig i traven men inte alls så pigg i galoppen. Men på slutet gick det bättre och hon böjde lite på nacken i galoppen också.
När vi travade och skrittade på en volt i slutet så blev hon jättefin.
Det var länge sen jag provade en ny häst :) hon var dock lite spänd när vi skrittade tillbaka till stallet för hon gick först och tydligen var alla buskar väldigt läskiga. ;)
Men vi har uteritt nästa vecka och mamma vill att jag ska ha Trixie då också men de vill inte jag direkt, hon är inte min stil, gillar mer kraftiga hästar :)



Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Tack för din kommentar!

Trackback
RSS 2.0