Mi amigo

Min bästa vän Carro har haft en egen häst sen i våras, har fått träffa han och så men på tisdag drar jag med till stallet och ska fota henne och honom (Tango heter han). Ska få rida honom också, ska bli najs, var ett tag sen jag red någon annans privathäst, tror det var i Alby för nåt år sen då red jag en galen häst som en kompis skulle rida in har jag för mig.
Sen har jag ju ridit på Annikas gård också, det är nog höjdpunkten! För det var Git jag red då, en skimmel som är kusin med Elektro. :D
Och så hemma hos mormor har jag ju ridit tusentals gånger, när hon ägde lilla Amorina, en pensionerad ridskolehäst. Nu får man ju lust att åka till stallet och rida en sväng på Hamilton. ;) Var ett tag sen jag red honom, ska ju egentligen rida honom minst en gång i veckan men när mamma ber mig pallar jag inte...
Åh, nu minns jag när jag var mindre så varje söndag när stallet hade stängt fick jag rida en ridskolehäst gratis, jag red ju inte så jättebra då och krävde ju i princip ingenting av hästen i fråga så det gjorde väl inget, men minns att många andra elever var avundsjuka, med all rätt! :blush:
 
En av dom gångerna red jag lilla lilla Misty som bara är ca 116 cm hög och så var det hinder uppsatta i ridhuset, dom låg typ på 70-80. Jag skulle fatta galopp men var rädd att Misty skulle hoppa över ett hinder, men mamma sa bara "nej då det skulle hon aldrig göra, så lat som hon är". Gissa vad hon gör. Hoppar över en oxer. Yey! Ramlade av. :)
 
Jag, Amorina och Alicia hemma hos mormor. Miss those summers.
 
 
 

Okej haha jag dör, tittar igenom gamla bilder nu och hittar en bild från 2009 där det står "Alicia har sminkat Linnea till en fjortis", HAHA, var bara nästan 11 år där, inte okej alltså. Men det där är min naturliga hårfärg, saknar den lite faktiskt, min hud blir så blek när jag har så mörkt hår som jag har nu. ;)


Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Tack för din kommentar!

Trackback
RSS 2.0