Att starta bilen

Jag red Finals istället för Gabon för han har gått så mycket idag. Vi tränade på galoppfattningar och det gick jättebra i början och så och nästan hela passet men på slutet märkte man att han blev lite trött i huvet och fattade fel galopp en-två gånger.

Men i alla fall, fick göra ett nytt försök att starta bilen nyss efter fiaskot förra veckan.
Jag fick igång bilen MEN den började backa! Jag fattade nada men så på nåt sätt tryckte jag ner bromsen så bilen stannade, så visade det sig att mamma hade gett fel instruktioner till mig! Hon hade inte sagt att jag skulle hålla mot bromsen och kopplingen samtidigt och jag som inte ens vet vilken pedal som är bromsen..
Men så fick jag prova igen med RÄTT instruktioner och det gick bra, ändrade från backväxeln till friläge. Det kändes najs. ;)
Då vet man hur man startar en bil nu..

Vi är snart hemma, hoppas värmen har stigit i huset! Jag är nämligen iskall efter att ha varit i princip utomhus sedan kl 5 ;)



Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Tack för din kommentar!

Trackback
RSS 2.0