Ridpasset

Hej!
Ridpasset gick faktiskt förvånansvärt bra. Picco lyssnade på mig och kemin stämde verkligen största delen av lektionen. Vi hade ju markarbete så jag struntade i att försöka få han att gå riktigt dressyrfint haha.
Men vi hade många travövningar, bl.a. Att kunde svänga väldigt snäva och små svängar som en vattenrutschkana, det var kul!
Sen på galoppövningarna var ju Picco så som han är, taggad til 100%!
Det hjälpte ju inte direkt att vi skulle ta en galoppbom, direkt sakta av till trav och sen direkt en till galoppbom. Men för övrigt var Picco inte alls för pigg, han var lagom. Men det är så att om man håller hårt i honom springer han bara snabbare så jag hade ganska lösa händer idag och det bidrog nog rejält till det för det mesta lugna arbetet.
På slutet travade vi på volterna och Picco sökte sig verkligen neråt direkt! :)

Ser framemot att hoppa honom nästa vecka, fick veta att vi ska få hoppa 80 om det går bra för det är en oxer som skulle "passa" för den höjden. :D

Ps. Matar min katt Sallad just nu med ostbågar... Hon älskar det.



Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Tack för din kommentar!

Trackback
RSS 2.0