Gymnasium.

Hej!
Jag ska ju börja gymnasiet nästa år och har tänkt ganska mycket på var jag vill börja. Min syster började på Vittra i Sickla förra året och hon tycker det är jättebra där, så jag har tittat lite på deras hemsida hur det är där och så.
Jag vet inte ens vilken linje jag vill gå men jag tror det blir Samhällsvetenskapliga programmet med inriktning samhällsvetenskap, och de flesta gymnasium har den linjen så det är väl inget problem. Allt med gymnasium känns bara så nytt och förvirrande, det är så enkelt att välja fel men ändå enkelt att välja rätt om ni förstår vad jag menar hehe.
Visst, jag har mer än ett halvår kvar innan jag behöver bestämma mig men jag är en sådan person att jag måste planera i tid, jag kan inte komma på ett gymnasium dagen innan jag skickar in ansökan haha.
Jag vill att det ska kännas rätt, inte halvdant.
Vittras hemsida ger inte så jättemycket information men verkar ändå bra. Byggnaden som gymnasiet ligger i heter M7 och det är flera andra gymnasium i den byggnaden också haha,
Lite bilder på hur det ser ut:
 
 
 
 
Som man ser på den här bilden har de jättebra klassrum, man får liksom ett helt skrivbord själv! :)
 
NÅGRA PLUS MED VITTRA SICKLA:
1. Man får en egen dator
2. Om man går Sam Sam får man åka till England med klassen i åk 1
3. Lätt att åka dit, för mig är det bara till centrum och byta buss till 840/821
4. Modern inredning, inte alls lika tråkig som i min nuvarande skola
5. Nära stan om man ska dit efter skolan höhö
 
Känner verkligen att det verkar vara en bra skola, meen tittade på intagningspoäng osv. och förra året hade de 280 som intagningspoäng. I år hade de 212 poäng och jag gick ut 8an med 210 poäng, ska dock försöka höja mig i de flesta ämnena så jag hoppas jag går ut med ca 250 poäng. Även om de hade 212 poäng som intagningspoäng i år så var det bara 80 av 134 som kom in, alltså 54 st kom inte in .. :O
Jag har säkert skrivit så att ingen förstår haha men det jag vill komma fram till är att det inte ens är säkert att jag skulle komma in på Vittra.
 
Nej nu har jag funderat alldeles för mycket på det här med gymnasium osv, ska fokusera på nian nu istället hehe!
Börjar ju skolan imorgon och är fast bestämd vid att jag ska börja kämpa mer och få alla mina D till C och mina B till A och mina E till D. Haha kanske inte jättebra mål men jag känner att de räcker för mig. Då får jag 5 poäng mer i varje ämne och de blir 80 poäng totalt! 290 poäng hehehehehehehhe.....
Äsch lite höga förväntningar.
 
Aja ska sluta babbla, ha de bra!
 
 


Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Tack för din kommentar!

Trackback
RSS 2.0