Ridpasset i fredags

Jag rider nu på fredagar klockan 18.20, riktigt rolig grupp!
I fredags red vi ut och jag hade Finals.
I våras red jag ut på Finals också, och jag bloggade om det och ni som har läst om det vet säkert hur det gick...
Vi hade ju lagt upp hinder på hoppslingan och sen skulle vi hoppa typ 5 diken och stock, men han blev helt galen och stegra o så, så jag bytte till Lady.
 
 
Men i alla fall, i fredags.
Det var riktigt mulet och regnade lite, men inte såå farligt.
Det gick bra i början, vi travade lite och hoppade över två stocker först, han hoppar stora språng med lite konstiga avstånd med ändå mjukt så det är enkelt att hänga med.
Sen skulle vi hoppa diken, det första hoppade han inte ens på.
Men det andra hoppade han stort på, men inte när jag trodde han skulle hoppa. Haha, det gick bra ändå, han hoppar ju inte så kantigt.
Tredje och fjärde diket hoppade han också stort på men aa.
En tjej ramlade av på fjärde diket så vi fick stå stilla i typ tio minuter, och Finals blev lite otålig och började gå runt och när jag försökte hålla honom stilla kändes det som om han ville ställa sig på bakbenen, som jag var så bekant med...
 
 
Efter ett tag satte hon upp och vi kunde fortsätta, då skulle vi hoppa över en kanske 50 cm hög stock, och då blev Finals crazy!
Så jag styrde in honom i rumpan framför men ryttaren på den hästen ville inte hoppa så hon red på sidan av och då var det fritt fram haha!
Det gick snabbt och han hoppade stort men det gick bra! :)
Resten av ritten gick bra, på slutet skulle vi galoppera på utebanan, och Finals var bäst (enligt mig ;) ;))!
 
 
På fredag ska jag hoppa Finals, hoppas det går bra :D
Hade förberedande på honom veckan innan uteritten, det gick suuuper!

Postat av: Karl-Ingvar

Hej gaystjärt<3333333333333333333333333333333 /carro

2012-09-25 @ 23:00:11
URL: http://hejsangaystjart.blogg.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Tack för din kommentar!

Trackback
RSS 2.0