Rita

Ja hur gick det att rida rita?
Helt okej, hon var lätt att forma o så.
Men när vi skulle galoppera ville hon inte ._. Blev lite förvånad.. men använde till slut spöt och då sparka hon bakut men började galoppera.
I andra varvet var det inga problem. Men ja ni som inte rider på ridskolan ska veta att hon ser ut som en exploderande bomb när hon galopperar, fragdan sprutande åt alla håll och öronen bakåtstrukna x) Kan visa en bild jag fotade på hoppkursen:



Men vi gjorde fram- och bakdelsvändningar på volter och de gick ganska bra.

Efter lektionen sa Mikaela som vi hade att jag hade fått en jättetrevlig form på Rita och att jag hade hittat rätt knappar på henne, trots att det var första gången jag red henne i annat än skritt x)



Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Tack för din kommentar!

Trackback
RSS 2.0