Globus

Hej!
Som det står på rubriken fick jag Globus. Jag måste säga att det är nog världens charmigaste häst.
När jag gjorde iordning honom försökte han slicka ren min TRÖJA och sen hela min arm...

Men ja, vi skrittade fram utomhus och de va ganska kallt.
Sen gic kvi in i ridhuset och korta tyglarna å så.
Han var väldigt enkel o böja tyckte jag i skritten O:

Men vi skrittade, travade och galopperade fram och Globus är ju klassad som en väldigt seg häst, men de gick okej för att vara honom.

Sen skulle vi göra övergångar på serpentiner, och de gick bra i skritt och trav.
Men mina händer blev stelfrusna, ajg hade INGEN känsel var så ställdem ig på mitten för att försöka väma upp dom genom att blåsa på dom.
Men de blev bara värre.
Så fick byta vantar med mamma (hon var u vår ridlärare idag), och hon ahde jättetjocka vantar :D Men jag slutade frysa om händerna men istället kändes de som om jag hade klämt båda mina händer i en dörr!
De gjorde så J***vla ont!

Men sen gick de över lite och jag fortsatte lektionen.
Det var övergångar mellan galopp och trav på serpentiner  och de gick bra i vissa bågar, men vissa var det blää.

På slutet travade vi på volterna för att mjuka upp hästarna och Globus gick jättefint :)
Vi skrittade lite på volterna också och då gick det lika bra.

Efter lektionen sa mamma att jag hade ridit honom jättebra och att jag "fick honom i form väldigt tidigt på lektionen, även fast han är svår att få i form" xD

Men ja, de va väl en helt okej lektion, och jag gillar Globus lite mer nu :) han är en "okej"-häst ;)

Han är också den minsta mellanponnyn, han är typ 135 cm i mankhöjd O:
fast han är ju viktbärande också :)
Fast jag var "glad" pga att mina fötter var lagom på honom :D


Så :D (typ ett halvår gammal bild på oss)


½ år gammal hopplektion



Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Tack för din kommentar!

Trackback
RSS 2.0