Finals

Hehe jag har Finals på dressyrkursen! ;)
Han har varit avställd (halt) och inte gått lektioner på flera veckor men han är igångsatt och ska börja gå nu och jag fick "äran" att ha han på hans första riktiga lektion. xD

Finals är en liten storhäst född 2005 med okänd härstamning. Med tanke på att han är så ung så är han inte hundra procent som alla dom andra ridskolehästarna, fast jag har ridit honom förut.
Första gången jag red han var i våras tror jag och då var det uteritt och de va på hoppslingan så det var massa hinder och sen massa diken. Han blev helt galen och innan första diket stegrade han flera gånger och så så att jag fick byta till lady.
Nästa gång jag red honom var hösten 2012, det var egentligen samma sak, eller det var uteritt och exakt samma väg som den på våren med alla hinder och diken. Men det gick faktiskt jättebra! Jag tyckte verkligen om honom då.
Sen fick jag honom på förberedande och sen på hoppning, och att hoppa honom var inte lätt. Han kunde inte avstånden och hoppade jättestort, men det gick väl okej förutom att en over som var på 75 cm blev det värsta stora grodhoppet på och ja.
Sen dess har jag inte ridit honom men han är gullig. :)

Rider i sista gruppen (16:30-17:30) med Sosso, Alle och Maggan, bara fyra personer. :D
Imorgon är de samma grupp men rider 15:30-16:30 då.


FINALS GER GALNA ÖGAT



Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Tack för din kommentar!

Trackback
RSS 2.0