Spökafton (;

Hej!

Idag kom jag till stallet vid tio i tolv och Alice hade fått Minty. Jag tränsade henne åt Alice och sen åt jag lunch, hjälpte Emelie att ta in Nelson och kollade på min ridgrupp när dom red ;)
Direkt efter fick jag ta in Sofias häst (Rita) i stallet och ta av henne grejejrna å så för Sofia skulle iväg på en ponnycupsmatch och hade väldigt bråttom.
Rita är väldigt trögfattade tycker jag haha XD

Men sen skulle jag tydligen rida Hamilton så gjorde iordning honom och red ut.
Skrittade ut i skogen en stund, och lät honom skritta vart han än ville men han gjorde så vi kom till ett ställe med massa stenar och grenar överallt så vände tillbaka haha.

Men jag arbetade honom lite i skritten och och traven i början och nu har jag verkligen hittat rätt knappar på honom så han söker sig neråt direkt (:
Sen galopperade jag honom lite och det var faktiskt väldigt enkelt att arbeta hans form där också.
Jag brukar alltid fatta galopp från skritt, dels för att det är mycket enklare (han är ju vääldigt svår att fatta galopp på) och dels för att han är JÄTTEskumpig! vi rider aldrig barbacka på honom för man typ dör :s
Men ja idag provade ajg från traven i alla fall och det gick faktiskt ganska bra på slutet, då var han lite mer taggad :)
Så passet med Hamilton idag gick jättebra! :)



Spökafton:
jag, Nessi & Julia satt i en soffa och lyssnade på spökhistorierna men efter typ 20 minuter var det alldeles för varmt i klubbrummet så vi fick gå in på höloftet.
Det var kolmörkt där och Nessi och jag gick först och det kändes som massa gestalter gömde sig bakom massa hörn så vi skrek lite haha xD
Men vi lyssnade på nån spökhistoria men det gick inte så bra för många pratade och lyste upp med sina mobiler så dom gav upp och vi grupper som inte hade gått på rundan än fick sitta i klubbrummet och göra vad vi ville.
Juste, Madde & Jessica skulle gå med oss också för deras grupp kunde inte.
Fast Jessica var tvungen att åka hem innan vi gick :(
Men det blev lite skratt och så i klubbrummet tills vi slutligen fick gå på rundan.

Först gick vi bakom ridhuset där en kille satt på en sorts "bänk" och började resa sig upp. (det var ju kolmörkt där).
Jag gick med nessi men Madde o julia sprang i förvägo ch skrek. Men Nessi ramlade och satte då krokben för mig också så jag ramlade också!
Då började den där killen jaga oss och då var det läskigt!
 Vi sprang och sprang och de va så mörkt att nessi höll på att springa in i en sån där körvagn :o

Sen gick vi till glabo och fick stå och vänta ett ganska långt tag.
då fick vi sen gå in till dungen som ligger där och så skule vi hitta tre siffror som bildade en kod så man kunde öppna ett kodlås som satt fast på en låda som ledde in till den första lappen man skulle ta.
Jag såg på en av "spökena" som satt där att det stod 1.
Sen på en annan stod det 2.
Juste, man fick inte hitta X för då skulle spökena ta en hehe.
Jag såg Xet men sa de inte högt för då skulle de va ute med oss. Men vi hittade en till 1:a men koden 1-2-1 var fel!
Då tog vår tid slut och vi va tvungna att gå.

Nästa station var isoleringsstallet.
Klart läskigaste/roligaste på dagen!
Man ksulle hämta en lapp ur fyra olika boxar (alltså fyra lappar) och de va såklart inspärrade spöken i alla boxarna.
Jag gick in till en box där det vitmålade spöket sa: "Jag vill ha Sally.... sally..."
Jag frågade: "Kan jag få lappen?"
Och vi bråkade ett tag men tillsut tog jag den haha!

Sen gick jag in till nästa box, en ensam vitmålad kille var där.
Jag försökte ta lappen från han men han typ "gömde" den.
Jag frågade gång på gång ifall jag kunde få lappen.
han sa nej hela tiden och tillslut frågade jag vad han ville ha om han skulle ge mig lappen.
"En kram" sa han!
Haha, visst sa jag och kramade honom och tog sen lappen.

Sen in i nästa box, det var enkelt att ta lappen från tjejen där, förutom att hon drog mig i håret XD
Den sista boxen ahde Nessi tagit lappen ifrån ås vi gick ut från isoleringsstallet.
ganska nöjd att jag tog tre av fyra lappar  eftersom vi var ändå fyra i gruppen och madde, julia och nessi hade alla tre kämpat med att ta lappen från den jag inte tog ifrån ;)

Nästa station var sandvolten och då skulle vi leta fram massa lappar från spökena som stod där's fickor.
Bara ne lapp var rätt. Och när spökena började skrika skulle man springa ifrån dom.
Jag letade igenom  några styckens fickor och juste, jag skrämde en haha!
Jag kom bakifrån och sa: Bu!, och personen hoppade till :D
Men när jag tog tag i en lapp från ett spöke började hon gallskrika. Förstod att jag hade tagit rätt lapp men ändå stod jag bara där. Då började alla spöken knuffa på mig och ville att jag skulle gå ut från sandvolten.
fattade först inte det men sen gjorde jag det i alla fall.

Nästa station var sandhagen och det var tre tält där.
Vi skulle hämta lapapr där också.
I den första tälten var det en som satt utanför tältet med en lapp i handen.
Såg att det var felicia vendelas kompis men tog lappen, sen försökte nessi och jag öppna ett litet tält men det gick inte så bra, var så mörkt att man knappast såg något.
men nessi fick tag på lappen där. Julia och madde höll på med det tredje tältet men till slut gick nessi in och tog lappen! :)

Nääääääästa station var ridhuset! Vi skulle hitta 5 lappar och de skulle spelas musik. När musiken tystnade skulle man springa ut från ridhuset.
det var jättemörkt så man såg inget men jag gick armkrok med nessie. helt plötsligt började hon dra jättemycket i i mig, jag sa åt henne att sluta jättemånga gånger men hon drog bara ännu hårdare. Då tittade jag på henne och såg att ett spöke höll fast i henne coh försökte dra bort henne från mig haha!
Men fick loss henne och fortsatte leta. Märkte inte att musiken tystnade men när jag gjorde det hade typ alla i min grupp sprungit ut ur ridhuset så jag var ensam med spökena!
Blev skitskrajjsen och sprang mot dörren men spökena höll fast i mig och så, men nessie öppnade dörren och fick ut mig ;)
vi hittade inga lappar där för de va så j*vla svårt!

Sista stationen var bostadshuset.
Vi skulle stoppa ner händerna i olika hål och försöka hitta en nyckel som öppnade en ryktlåda som hade en lapp i sig.
Jag stoppade först ner händerna i ett tomt hål och det var en person som försökte dra oss med sina händer på våra fötter men jag ignorerade den.
Sen stoppade jag ner handen i blå gelé! Usch så vidrigt det kändes :s
Och dessutom var det runda muka grejjer, det var seriöst mjuka ekollon!
Ussch!
Men Madde hittade nyckeln och vi hittade lappen.

sen var banan klar och vi pratade lite med andra grupper om hur banan gick o så och så fikade vi. Sen åkte jag buss hem med alicia ;)

Skrev lite mycket kanske och några slarvfel så cred till den som orkade läsa allt ! :)


Bild på söta ponnyn jag gärna vill ha imorrn (:





Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Tack för din kommentar!

Trackback
RSS 2.0