Kadrilj - Oliv

Dagen börjar med att jag försover mig... mycket.
Alicia väckte mig fem i halv tolv & vi hade samling kvart i...

Fixade mig på två minuter, sen skulle jag inte hinna ta bussen så cyklade med Alicia till stallet.
Hade jätteont i halsen så den kyliga luften hjälpte inte precis, och dessutom var det kraftig motvind!
Men vi kom fram till sist och precis då var det teori. Juste fick Oliv hehe.

Fick ett papper som visade kadriljbanan och den var väl inte jättesvår.

Vi gick ut på stallplan och sprang banan, och sen gjorde vi iordning hästarna och gick ut i ridhuset.
Vi arbetade i skritt, trav och galopp & sen skulel vi göra banan.
Jag hamnade bredvid Chicken på Globus, vi va trea.

Oliv hade ett friskt tempo men han kändes ändå ovillig.
Vi gjorde lite övningar och vissa gick åt helvete men vissa gick bra.

På slutet fick vi jogga av hästarna och då var Oliv faktiskt väldigt mycket framåt.
Efter lektionen sa Maria att jag hade fått fram han jättebra, han brukar tydligen vara en stoppkloss i ledet, men en gång när vi gjorde halt så glömde jag skänkeln lite men sen kom jag på det så det gick bättre sen :)


Gammal.



Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Tack för din kommentar!

Trackback
RSS 2.0