Hoppning!

Hej!

Idag efter skolan åkte jag direkt till stallet med Fanny o Tessie.
Mikaela hadeinte skrivit upp än.
Efter typ några sekunder kom Jessica och frågade om jagk unde ta in Hamilton.
Jag gjorde det  och sen sen vände på jag på Lady åt Fanny.

Efter en stund frågade Mikaela om JAG kunde skriva upp på tavlan.
Jag sa såklart ja och såg på lappen vem jag skulle ha..
GLOBUS!!!

jag blev inte glad haha :P
men jag gjorde iordning picco, minty & globus till några stycken och så hjälpte jag några också med småsaker :)
Men ja, jag fotade fanny (några bilder kmr senare) och de gick jättebra for henne!
Hon fick verkligen lady lugn och inte alls så osäker :)


Men sen skyndade jag in till stallet och satte på mig ridgrejjer å så.
efter teorin satte vi upp i ridhuset.
vi fick skritta fram på den lilla delen av ridbanan för småponnyna var inte klara med hoppningen.
En gång försökte Globus springa fram och bita tag en av småponnyna i rumpan (han är ju känd för sånt) men jag stoppade honom haha XD
Vi travade fram och jag försökte få fram honom då och sen skulle vi galoppera. Det gick uselt i början, fick knappast galopp på honom. Men sen använde jag spöt några gånger och då gick det bättre.
vi hoppade först fram i trav på ett rätuppstående, och de ganska bra.
Sen i galopp mot ett stigsprång. Jag använde spöt för att få fram honom och han hoppade ganska stort haha XD
Men ja, vi hoppade lite olika och han kändes seg när jag bara "galopperade" men lite mer framåt mot hindrerna :)
På sista språnget för dagen (de va på stigsprånget) hoppade han jättestort ! han gjorde de ngra gånger innan också XD

Men ajg är inte nöjd över lektionen, det känes liksom som att jag gick på småponny igen och red jättedåligt.
Men ja mikaela tyckte i alla fall att jag "red", om ni fattar haha ;)

Massa fotade, men bara en nere på banan. Synd att vi hoppade alla hinder mot kortsidan som har transporterna, så dom på lääktaren fick ju inga "bra" bilder.

Såhär såg banan ut:


Vägarna vi gjorde:

hindret med två streck är stigsprånget :P


Postat av: fanny

SV: aha ofta ;o

vi satt o käka mat i vip-rummet me ryttarna o såklart bra platser o så, vi gick runt i stallen också och kollade, fast det ingår inte i vip så ja ^^

2011-11-08 @ 22:24:20
URL: http://ourweekday.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Tack för din kommentar!

Trackback
RSS 2.0