12 timmar!

Hej!

Har varit i stallet i tolv timmar idag!
vid åtta kom jag och mamma till stallet och då mockade jag lite, sen tog vi ut alla hästarna. Sen fick jag ta ut chiko i en liten egen hage.
Kommer inte ihåg viken ordning jagh ar gjort allting, men sprang upp till privathagen och gav hö till privathästarna, har hjälpt till att sopa och vattna storhäst- och ponnystallet, mocka och bädda i storhäst och ponnystallet, gett krafft och äpplen till ALLA hästarna i stallet, hjälpt till att ge hösilage till storhästarna, hjälpt till att sätta fast alla hästarna när dom blev insläppta från hagen, satt ut hästar på en av mammas lektioner (eller hon godkände ju men jag gjorde de mesta XD), hjälpt till på en av mammas lektioner, de va två volter och mamma va ridlärare på ena volten och lät mig va ridlärare på andra volten XD, och longerat nutina/misty.

Alltså det var nutina egentligen jag skulle ha longerat på voltigen som en av mammas grupper skulle ha.
men precis när Nutina fick börja trava snubblade hon tll och började halta rejält. Mamma konstateradea tt hon var halt så snabbt in med Misty och ut med Nutina.
Det var kul att longera Misty och hjälpa barnen att göra massa konster på hästen :D
fastm isty var lite taggad och ville ju galoppera ganska mkt men dom tyckte det var kul, barnen jg hade hand om var jätteduktiga och all kunde galoppera med händerna ute i luften och blunda! Misty är ju ganska skumpig så dom var verkligen duktiga :)

Sen efter voltigen så fick jag skriva in på datorn vilka alla hade haft under dagen och jaa, har gjort lite mer smågrfejjer som jag inte orkar ta upp på bloggen XD





Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Tack för din kommentar!

Trackback
RSS 2.0