Tillbaka!

Hej kom tillbaka i lördags från Karlshem och såhär var veckan (tar från min gamla karlshemblogg :P):

SÖNDAG: Kom dit typ halv tolv och nästan alla var där xd Spanade efter Denice och Lénie men kände inte igen dom :p HAHA juste Josefine gick rakt fram till mig och sa: "Hej Linnea!", jag fattade inte först vem det var så jag ba: "Hej.... vem är du?" typ ;) Rebecca var bakom Josefine så trodde dom var Denice och Lénie först o.o Men ja vi sa hej då till föräldrarna å så och så märkte vi att Rebecka (ridläraren) som vi hade förra året på KH jobbade detta läger också ;) Maria, lägerledare, jobbade också :) Men vi gick igenom säkerhetsregler och så i gula huset och sen gick vi till våra stugor, Hanna och jag fick samma stuga som förra året :D Catzitzi's stuga ;) Men sen fika vi och sen gick vi till stallet och skulle få veta vilka vi skulle provrida. Jag fick... ELVIRA. Blev först jätteledsen typ men så tänkte jag att jag måste ge henne en chans. Hon var väääldigt seg att få upp från hagen :P Men gjorde iordning henne och de visa sig att hanna o jag skulle provirida i grupp tre ^^ hanna provred tutan. Men de gick faktiskt riktigt bra på provridningen, vi körde skänkelvikningar i trav och ja sånt :P hon var kanske lite seg Elvira men de va lätt att få fram henne :) Rebecka tyckte tillochmed att hon fick i form ibland och de va ju första gången jag red henne så blev glad xd ;D På kvällen sa dom att jag fick Elvira, och skulle rida i grupp två. Dom sa att egentligen skulle väldigt många i grupp två egentligen rida i grupp ett men alla får ju inte plats i grupp ett så dom hade delat upp grupperna ;) De va ju många från arboga ;) Men hanna haha hon skulle rida i grupp ett!

MÅNDAG:
Dressyrlektion på morgonen, gick väl bra, vi tränade på övergångar och så på böjda spår ;) på eftermiddan skulle vi hoppa! Men vet ni vad? Nissa hade glömt bort att säga att jag skulle ha två lägerhästar på söndagkvällen så fick veta de på måndags morgonenen xd Skulle ha POPPY också! Och asså första gången jag skulle rida henne va på hopplektionen som var på eftermiddan x) Va lite nervös men fick höra att hon var riktigt bra på hoppning, hoppade lätt 1.10 ;D men hon var RIKTIGT pigg i början, var tvungen att göra massa volter och så men jag lärde mig hur man lugnade ner henne sen :) Vi hoppade bana på typ 70-80 och jag hoppade ett hinder som stod på 90! :D HÖJDRREKORD ;D Haha :P egentligen skulle jag inte fått hoppa så högt tyckte rebecka för de gick så snabbt men jag övertala henne x) Men det var verkligen jättekul!!! :D Inte hopprädd längre PLUS att jag börjar nog gilla pigga hästar i hoppning :D

TISDAG:
På morgonen skulle vi till terrängen och ajg ville ha poppy då men rebecka sa att hon var tripperdubbbel så snabb än vad hon var på början av första hopplektioenen, alltså hon skulle verkligen studsa på stället sa rebecka så kände mig inte riktigt redo för de så tog elvira :P Men det gick jättebra! Vi hoppade allting förutom den där grejen då man hoppar upp och galopperar typ 1-2 galoppsprång sen hoppar man ner igen :P Hon va piggast på trappan! Vi skulle skritta mot den först av allt men hon typ skenade ner ;) nä men nästan lite på slutet o.o Men hon var jätteduktigt, bara en vägran på graven, och det var nog mitt fel, jag var lite mesig och skänklade knappast xd Men var nöjd i alla fall :) På eftermiddagen skulle vi bada med hästarna, och jag och hanna skulle ha kamado :P jag simmade tre gånger med han (kanske fler, kommeri nte ihåg) men asså jag kom inte upp på han igen en enda gång! Jag hoppade ner när han simma men kom inte upp igen!! hatar sånt ;) Men det var kul i alla fall :)

ONSDAG: Långritt! Poppy är ju 22 år så hon skulle inte orka gå hela vägen så fick ta Elvira :P vi va ty´dligen sista lägret nånsin som red den långrittsvägen för dom hade hittat en ny väg :p men jaaaa, de va kul, mest på slutet för då blev elvira riktigt taggad! jag red sist, bakom Suzy Q och på en glaopp gick det INTE att styra in henne i suzy Q's rumpa, så elvira sprang om suzy Q :o fatta att hon var pigg, och stark! Suzy blev sur på henne typ och försökte sparka henne och då sparak Elvira bakut! ;D haha :P men vi skulle galoppera över en lång äng också, red bakom suzy då också och då kundej ag faktiskt styra in i suzy's rumpa men det gillade inte hon så hon försökte sparak elvira så fick hålla en på bra avstånd från suzy under hela galoppen, men på slutet släppte jag lite på tyglarna och lät henne springa så snabbt hon ville :) DET VAR KUL! :D Jag tror vi sov på höloftet den natten, antingen då eller i tisdags ;)

TORSDAG: Dressyrpass på morgonen, gick typ skit, eller ibland gick de lite bra men hon (elvira) var superseg och ville inte samarbeta alls :S men inte prata om de nu! på eftermiddagen var det HOPPTÄVLING! Fick ha poppy då :) poå framridningen var hon lagom pigg men när jag skulle tävla så var hon jätteseg :/ men kom i allafall dubbelnolla :P MEN NÖD OCH NÄPPE ska jag säga! Nä okej då men de gick typ lite för segt ;) Fick en bild precis när en tjej ramlade av fogerty också o.o SCARY!

FREDAG: BARBACKA-Dressyr på morgonen! (om man ville). Men det gic kfaktiskt riktigt bra med elvira! Hade aldrig ridit barbacka på hennes förut så riskerade lite där asso (hade bara ridit poppy till hagen innan). hon var lite oskön i början men jag vande mig sen. i galoppen var ajg tvungen att öka rejält i båda varven och de va jobbigt, hon hade en ganska oskön galopp :S men gick bra ändå! På slutet hjälpte rebecka mig att få elvira i "rätt" form och det kändes jättebra när det funkade! :D På efter middagen skulle man egentligen träna till avslutningsdagen, de va tre grupper, en caprilligrupp, en kadriljgrupp och en hoppgrupp. Jag kom med i hoppgruppen med Poppy! :D Vi va 8 st iden och vi va 32 på lägret så dom som inte fick hoppa blev såklart liiite sura ;) Men vi kundej u inte hoppa så vi körde hurryscurry istället med elvira och cruella. jag eldde ner elvira till banan och hon TRAMPADE mig på tårna och STOD KVAR, dom var tvungna att tackla bort henne för hon vägrade flytta på sig (tydlgigen var gräset där vääääldigt gott enligt henne!). Har ju ingen stålhätta på skorna så gjorde väldigt ont :P men vi började i alla fall och de gick skit för vårat lag i början och jag vet inte varför men haha jag började typ gråta lite ibland för ajg kände mig så dålig, jag behövdes inte i laget kände jag :P men sen gick de lite bättre på slutet :) sen bytte vi häst så vårat lag fick Cruella! Hon var pigg och taggad, till skillnad från elvira :P Jag trodde hon ahde riktigt iskön rygg men den var ritkigt skön :) vi skulle göra slalom dit och tillbaka i valfri gångart. påväg tillbaka kändej ag att jag kanske borde galoppera lite så ajg fattade galopp men cruella tyckte det var så kul att jag inte kunde bromsa henne eller svänga liksom xd så galopperade ett helt varv (ett väldigt snabbt varv) på ridbanan innan ajg fick stopp på henne x) men jaa då har man upplevt det i alla fall! På kvällen var det grillkväll och vi alla badade innan vi grilla och jag hoppade från trean på hopptornet på en gång x) heh xd men de va mysigt, aud berättade massa grejer hon hade varit med om :) när vi åkte tillbaka bestämde rebecca, josefine, julieth, hanna och jag att vi skulle sova på höskullen! men deblev inte mycket sömn för mig, det åskade och blixtrade så jag somnade halv sex på morgonen!

LÖRDAG: gick upp halv åtta så bara två timmars sömn! men vi åt frukost och sne städa och packade vi rummen, sen kollade jag när matilda provred miss femke ;) juste, jag tog typ in och ut miss femke varje dag ;) vi blev bra polare! men sen byggde vi fram banan och åt lunch, sen skulle vi i hoppgruppen rida fram i ridhuset. Hon var i lagom tempo poppy men i glaoppen kändes hon seg och detändrades inte även fast jag skönklade coh använde spöt.. men vi fick hoppa fram på ett relaterat avstånd, de va väl 75-80 som högst när vi hoppa fram, men sen skulle allt börja, ajg var nummer sju att starta.´ jag ville hoppa 80 men man var tvungen att hoppa den höjden man hoppa på hopptävlingen (70).. men det gick bra, hon var kanske lite seg men inte alls som på hopptävlingen ;) mamma filmade :) sen fikade alla och vi tog ut hästarna... jag fotade MASSA :P men sen åkte vi hemåt :P Fotade totalt 1316 foton men har rensat allt så raderade lite ^^

Bilder kommer i nästa inlägg :D

/Nea

Postat av: ida

jag har miss femke på tillridning nu :)

2011-08-03 @ 23:32:04
URL: http://teamnyman.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Tack för din kommentar!

Trackback
RSS 2.0