Jobb & gott! BILDER!

Hej! Idag tog jag sovmorgon så åke med mamma till stallet vid tolv och då hade alla lunchpaus så de häne inte så mycket ;) Men sen fick vi städa i sadelkammarna & sen blev de värsta åskovädret!!!
Jag satt uppe i klubbrummet med Chicken, Moa och Alicia, alicia och jag åt lunch.
Det ösregnade ute och de började åska och blixtra! SEN GICK STRÖMMEN!!!
Vi sprang ner skikandes typ och Jessica sa att vi skulle samlas i privatstallet, alla som var i stallet alltså.
Vi stod där i flera minuter och alla hästarna var siträdda, men de värsta var att storhästarna och ponnyna var fortfarande ute!!
Och de var fortfarande strömavbrott så dom gick ut och ledde in hästarna en efter en med grimma och grimskaft :P jag fick ta in Lady hehe xd
JUSTE!!! De va en mus som hade blivit klämd i dörren i stallet!! Rumpan var oskadd men överkrppen ver helt SPLASCH! En del av hjärnan fanns på dörren... USCH !!!!
Men ja sen tänkte dom typ stänga stallet tidigare och när jag åkte hem var det fortfarande strömavbrott :o
Men nu på kvällen tänkte vendela och jag baka kladdkaksmuffins och jag sökte på internet efter den bästa glasyren/frostingen men hittade ingen som passade :( Men jaaa vendela smätle smör sen gick hon :P Så jag fixade kladdkaksmuffinsarna och så smälte jag blockchoklad över ett vattenbad och hällde ner hackade mariekex, ren improvisation (stavning?). Muffinsarna är jättekladdiga så tänker låta dom stelna lite och sen hälla på frostingen, men tog upp en nyss och hällde på lite frosting, dne är god men väldigt chokladig!
12 stycken blev de men vendela tog en och jag tog ju en nu så bara 10 kvar, ska ta med några till stallet imorgon :D

BILDER:


 En grej jag gjorde, värmde en blockchokladbit i mikron och sen tog jag jordnötter över x)

 Min frooosting ;) *host host* xd

Men jaaa, måste typ sova nu för ska upp kvart över se imorrn ;) BYE BYE, SEE YA LATER!!!

/Nea


Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Tack för din kommentar!

Trackback
RSS 2.0