Jag är så lycklig!

GISSA VEM JAG FICK?

SKRÅÅÅLLAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN!♥
Blev så j*vla glad!
Vi skrittade fram ute & jag gick framför carro på Picco :)♥

Sen fick vi korta tyglarna i ridhuset och skritta lite, trava lite o så.
Sen galopperade vi i ena varvet och jag hade mina fötter ganska långt ut på stigbyglarna så tapapde den ena stigbygeln så fick glaoppera med en stigbygel men det gick bra ;)
Sen galopperade vi i andra varvet och det gick också bra :))

Sen skulle vi göra skänkelvikning som i en trappa, typ skänkelvikning från hörnet till trekvartslinjen, skritta vanligt några steg, sen skänkelvikning in till medellinjen och sen rida vanligt tills nästa kortsida kom.
Det gick helt okej, Skrållan är ju´duktig :)
Sen skulle vi göra det i trav, det gick inte så bra i början men sen hittade jag rätt knappar!

Vi gjorde samma sak i andra varvet och sen skulle vi trava av hästarna på volterna.
Jag försökte arbeta Skrållan men hon är typ skitsvår trodde jag men sen hjälpte mamma mig att veta hur jag skulle göra och då gick hon skitfint! :D
Blev så glad, vi skrittade lite sen också och då fortfatte hon gå jättefint och jag behövde knappast göra något på slutet, hon gick i form av sig själv ♥

Mamma sa efter lektionen att det hade gått bra, man såg att jag hade tränat på skänkelvikningarna i trav på Hamilton, och sen på slutet såg det jättebra ut :)
Efter lektinoen hade jag ett lyckorus i kroppen!




Förra gången jag red henne♥


Postat av: Tova ♥

Gud så kul! :D Riktigt söt häst.. ;) Jag HATAR när man tappar ena stigbygeln i galoppen, då sitter man typ helt snett xd så då brukar jag släppa båda för då är det enklare att sitta bra ;DD

2011-11-19 @ 16:53:24
URL: http://ponnysmurfarnas.blogg.se/
Postat av: Tova ♥

Gud så kul! :D Riktigt söt häst.. ;) Jag HATAR när man tappar ena stigbygeln i galoppen, då sitter man typ helt snett xd så då brukar jag släppa båda för då är det enklare att sitta bra ;DD

2011-11-19 @ 16:53:25
URL: http://ponnysmurfarnas.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Det såg jättefint ut :)

2011-11-20 @ 23:26:08
URL: http://sossoalle.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Tack för din kommentar!

Trackback
RSS 2.0