Generalrepetition

Vid ett var det samling och vi tränade på programmet ute på stallplan, sen gick vi in och gjorde iordning hästarna (för er som inte visste de så hade jag Daisy).
Sen gick vi ut på stallplan och satte upp.

I ridhuset hade dom redan ställt fram vita staket nästan vid läktaren som avspärrning så folk kunde stå som publik där nere också.

Vi skrittade och travade och galopperade fram, Daisy var liite motvillig men ibland gick hon fint.
Sen gjorde vi programmet en gång utan musik, det gick inte alls bra!

Det var några personer som stod och kollade på bakom staketet och Daisy blev jätterädd för både dom och allt som var annorlunda i ridhsuet.. så hon vägrde gå iväg från dingo. Hon backade och verkligen vägrade :/
Fick använda spöt och till slut gick hon.

Varje gång hon skulle säras från dingo vägrade hon igen så det kändes inte bra, på glaoppvolterna sprang hon över till dingos volt, det var omöjligt att hålla kvar henne!
Sen gjorde vi programmet med musik och hon var fortfarande rädd varje gång vi gick förbi läktaren.

Efter typ halva lektionen sa mamma att nu går det inte längre så jag fick byta till Picco med Carro så hon fick Daisy. Alltså det var för att Daisy inte skulle få gå först, Picco är ju mycket "coolare".
Det gick mycket bättre med honom för han bryde sig inte alls om publiken.
Dock gick han med mulen uppe i vädret hehe, han är stark!
Hans glaopp är jätteskön men i traven var jag ju tvungen att sitta ner, de va jätteskumpigt!

Men sen skrittade iv av hästarna ;)
Efter vi hade ridit bytte jag shabrak till vitt shabrak, satte på glitter på tränset och stigbyglarna och spolade av Piccos ben (dom var JÄTTEleriga).
Sen fixade jag det sista och vid kvart över 4 gick jag bakom ridhuset för att sätta på Picco sin tidermantygel till USS-spexet (han hade gått utan den på lucia tåget).

Fortsättning följer..

Jättegammal bild på mig och honom!



I våras.



Ni som undrar varför Picco har så starkt bett är det för att han är så stark, typ ingen skulle klara honom om han inte hade tidermantygel och pelhamstång.


Postat av: Anonym

Jag rider picco aldrig med tidermantygel inte äns vid hoppning så det går jättebra!:D

2011-12-12 @ 07:46:23

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Tack för din kommentar!

Trackback
RSS 2.0