Barbacka på Minty

Ingen av dom ajg ville ha gick med förutom Snow, men man fick rida barbacka om man ville o jag ville ju de men ajg visste att jag skulle se jättestor ut på henne så valde Minty ist.

När vi skrittade fram kändes hon ganska obekväm men sen vande jag mig, senast jag red barbacka var ju på karlshem i somras på Elvira xD
Eller senast var på Poppy, när jag skrittade barbacka på henne ner till hagen, hon hade världens skönaste rygg pga sin stora svank!♥

Men ja, vi travade lite och så sen galopperade vi. Minty har en okej galopp barbacka, det är obekvämt för att hon har en sorts travgalopp, så det är fyrtaktigt.
Vi galopperade i båda varven.

Men sen gjorde vi bakdelsvändningar på volterna och de gick inte så bra i början men sen gick det jättebra!
Vi gjorde i båda varven och galopperade mera.
Sen höll vi på jättelänge med att göra pyttesmå volter så att det blev bakdelsvändningar, de va Minty grym på !

PÅ slutet fick vi trava och skritta dom för att hitta rätt form.
Minty är en JÄTTEsvår häst kan ajg säga.. efter lektionen sa mamma att jag var på god väg och att det var jättebra jobbat (pga att hon är så svår) men jag hittade inte en stadig form. Aja, finns fler försök!
Hon sa också att de hade gått jättebra med bakdelsvändningarna :)

Visste ni att bakdelsvändning är skrittpiruett? Man gör samma sak fast i galopp när man gör galopppiruett!
Bra fakta ;)

Ska kolla på film nu, trore blir Fish Tank!


Den handlar om en 15-årig tjej som heter Mia som hatar allt i sitt liv, hennes mamma älskar att gå ut o festa och hennes lilla syster är en kaxig liten skitunge tycker Mia.
Hon skolkar alltid för att öva på sin streetdance.
Men när mamman börjar dejta en snubbe som sen flyttar in kan inte ens Mia låta bli att gilla honom.
Hon blir förälskad.

Okej de där var mina egna ord men sötke runt lite på internet för att hitta info, jag har ju egentligen ingen aning om om filmen går så :o


Postat av: fanny

har sett den filmen flera ggr i skolan, haha. va tyckte du om den?

2011-12-17 @ 20:16:08
URL: http://ourweekday.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Tack för din kommentar!

Trackback
RSS 2.0