Önskeinlägg 2

Caroline om ÖNSKEINLÄGG:

Du kan skriva en topp tio lista på dina favorit hästar att rida :) Och sen lägga ut bilder på dom hästarna som är med :)

Sv; Jaa visst, kulkul :D
__________________________________

Vi tar nummer tio och uppåt! :)

10. Elektro
Hehe Elektro får vara på 10:de plats, om det hade vart för ett år sen hade han definitivt vart på 1:a plats! Men ag gillar inte sega hästar så mycket längre fast visst går det att få fart på han men ändå xd Han är lite seg men lätt å forma och gör allt han ska ;) Dock lite rädd på WE :P I hoppning hoppar han jättesnällt men kan även va lite seg där ;)



9. Cruella
Red henne kort men det var på Hurry scurry på Karlshem och hon var så himla trevlig att rida! Men pigg som satan! Hehe vi körde slalom "dit" och slalom  tillbaka och på tillbakavägen tänkte jag att vi kunde galoppera lite meeen när vi börja så fick jag inte stopp på henne xd Vi red ju barbacka och konerna satt ganska tätt så för att inte ramla av så red jag inte slalom men sen kunde jag inte styra henne längre för hon blev så taggad så det blev ett helt varv runt ridbanan i full glopp xd Trodde seriöst att jag skulle ramla av! Men de va jättekul :D

 Crullis på hurryscurryn xd

8. Elvira
Hon får en 8:de plats för hon var så seg ;) Men lätt att forma och går ändå att få fram :) Vill alltid göra sitt bästa men är lite trögtänkt ;) SNäll att hoppa med på terrängen men lite pigg på trappan ;)


7. Poppy
Får en 7:a för red henne bara i hoppning ju ;) men perfekt då, lite pigg men kontrollbar :) hoppar snällt, står på hemsidan att hon LÄTT hoppar 1,10! min mammas kompis som är ridlärare fick rida till Poppy när hon var yngre för hon var lite dum i hoppningen ;) Hon tävlade Poppy på ridskolan då! De skulle jag velat se!
Men sur i spiltan, men ta ut henne i borstpaddcken så är hon superkelig! Älskar att bli kliad i pannan ;) svankig och skön rygg, så red henne till hagen varje dag ;D Jag var typ den enda som fick rida till hagen efter långritten för jag hade ju två hästar och elvira ahde ajg ridit på långritten coh poppy hade vilat ;)


6. Dingo
Mångas favorit men ändå gillar jag han :) Pigg men snäll ;) typ.. sista gången på vårterminen hade vi lekar och ajg fick honom och det gick så himla snabbt! för gick de bra på grund av det men på slutet blev han alltför taggad så han typ galoppera hela tiden och vi körde 1, 2, 3 leken så jag blev diskad xd
Men har ridit han på vanlig dressyrlektion också, jättetrevlig häst! Båda mina syrror älskar att hoppa han ;) Skulle vilja prova, ska fråga Mikaela om jag får de den här terminen :)
 Vendela tävlar Dingo i typ lektionsmästerskapen nån annanstans :P

5. Picco 8
Har ridit dressyrlektion och förberedande hoppning på han ;) Hoppade honom inte för jag bytte ridgrupp för en vecka med min kompis för jag inte kunde rida min vanliga dag den veckan :P Men pigg och STARK! Det går att lugna ner honom på dressyrlektionerm en på förberedande hoppning var JÄTTEpigg!!
Men det var kulkul :D
 (har konstig sits för vi skulle ha typ trepunktsits eller ja luta oss framåt LITE.)

 Har iaf fint tramp i stigbygeln ;)

4. Daisy
Ja Daisy är en typisk ridskoleponny :P Jättesnäll och har lagom tempo, hoppar snällt osv men ibland kan hon få en knäpp och typ springa iväg och bocka o lite sånt ;) Mest på hoppnnig :P Men hon brukar hoppa snällt, har hoppat henne faktiskt :) på uteritt hoppar hon JÄTTESTORT över diken ! men en snäll ponny helt enkelt (;
 Min syster hoppar Daisy på en ponnycupsträning, hon blev typ sådär galen på den träningen ;)

3. My Hamilton
Har ju bara ridit dressyr inne på honom och uteritter med han (hoppade ett dike, han älskar att hoppa diken!) så därför får han bara en trea ;) Lite snålt om han är framiljens häst men jaa... Pigg men lätt att forma, kanske lite tittig på uteritt men är bra på dressyr. Dock väldgit svår att fatta gálopp på ! Inte alls som en ridskoleponny... man måste trycka ner det innersta sittbenet väldigt hårt mot sadeln och ja massa andra grejer så hehe :P men närj ag rider i rihusetm ed honom försöker jag tajma mammas 18.00 lektion så jag får rida med dom ;) När jag varmed dom en gång gjorde vi massa övningar som skänkelvikning i trav och serpentiner och sånt oc hdet är han superbra på ;) Men en bra häst :) Hoppar jättemycket med ryggen så ska nog vänta med att hoppa honom (; Vendela har tävlat honom i 1,10 men har har löshoppat 1,40 :)
 Vi två på uteritt :)<3




2. Minty
Minty är ju en klassiker, supersnäll att rida! ´Ganska kraftig så hon kan se seg ut men hon är lagom :) I dressyr är hon snäll och gör de hon ska och är skön att rida barbacka på, i hoppning hoppar hon långt men ändå väldigt snällt! Lagom tempo där också ;) uteritt hoppar hon itne vöer diken och är lgom tempo där också :P Men nackdelen är hur hon rä i spiltan! Sur som en ... ja jag vetinte :P håller på med frambenen, det är så jobbigt ! hon är typ snällare att sadla än att borsta :P man kan kela med henne liksom, då är hon inte sur men om man börjar brosta direkt efter blir hon JÄTTEsur! så det är lite jobbigt med henne men hon är snällare om man är två i spiltan med henne :P har tävlat en blåbärsdressyr med henne och vi kom 4:a xd visste seriöst inte att det fanns LC:1 då så tävlade blåbärsdressyr :P
har typ ridit hene mest av alla mellanponnysarna, och ändå ingen bild bild när´jag rider henne! :o
 Jessica björnhem rider henne för längesen :P

Och nu... VEM VANN? Jooo det var....

1. SKRÅLLAN
Fiina skrållan<3333
så PERFEKT! Pigg i hoppning, lagom i dressyr, snäll att rida ut på och ja !! :D skulle ha hoppat henne för ca ett år sen egentligen men jag var så rädd för pigga hästar att jag BYTE BORT HENNE! USCH vad jag ångrar det! Hoppade henne i våras då, för hade haft förberedande på Snowberry som är typ "rädd" för hoppning så jag frågade Mikaela om jag fick prova hopap skrållan veckan efter. Ingen hade haft skrållan på lektionen så jag hoppades att hon skulle säga ja. Och de sa hon!! :D
Det var jättekul att hoppa Skrållan, ska önska henne först på en hopptävling nu i höst ! :) men hon är ju en C-ponny, 136,5 cm... önskar att hon va större, jag börjar typ växa ifrån henne :(<3
Men jag har typ gjort allt med skrållan, dressyr, uteritt, hoppning & WE ;) barbacka och stafetter och tävlingar saknas ;) men tror inte hon går med på stafetter, hon blir väl för taggad :P
 Vi galopperar snabbt på en lektion xd (vi skulle inte va på spåret ;))
<333
 galopperar snabbt:)<33

 ser jag för stor ut? :(


Så, förut råka jag publicera inlägget inann de va klart och jag såg inte de så märkte de idag :/ men nu är det klart!

/Nea


Postat av: Jessica

Hahhahahahhah Jag är med på bild på din blogg med påsta Minty hahahahahahahaahahahahha :P <3

2011-08-06 @ 22:01:52

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Tack för din kommentar!

Trackback
RSS 2.0