Guess what??

JEKKK, åkte till stallet vid sju och när jag kom dit mockade jag lite men sen var jag tvungen att släppa ut My Hamilton och sen hade nån tagit min grep så jag fick tömma kärror istället :P Men sen fick jag en grep och mockade lite till xd Sen fick man veta vem man skulle rida, och jag fick... Lukas! o.o Alicia har ridit honom några gånger den här veckan. Han var vääldigt snäll, men hade en superlång hals!! :o
Det kändes inte så speciellt att sitta på Lukas, jag kände mig typ lagom på han!! JAG VÄGRAR GÅ UPP PÅ STORHÄST!!
Men sen efter ridningen skynda vi oss att ta av hästarna sakerna och sen ledde vi ut dom till valackhagen och släppte dom en och en ;) Lukas är bästa kompis med Nougat :)
När vi kom in samlades typ alla vid Marlene, vi var väldigt få i stallet idag, och tre stycken var och red ut med Mikaela och hennes son. Men de va några hästar kvar i stallet som inte hade blitt ridna och alla ville såklart rida :P Men de var mest småponnysar... Meen jag fick rida ändå på... Oliv! Enda gången jag har ridit honom var för ett år sen på en dressyrkurs :P Han var helt okej då :)
Men vi fick typ två minuter att göra iordning hästarna så jag glömde oliv's benskydd.. men ingen märkte nåt, asså ajg märkte de när jag RED ! Men när vi kom ut på stallplan och jag skulle sitta upp BET HAN MIG PÅ SIDAN AV MAGEN! Elakt!!! Men aja, blev lite sur på han men vi skrittade iväg, jag skrittade bakom Finals & Emelie.
Ibland kortade jag tyglarna och jobbade lite med Oliv och han krökte åp nacken JÄTTEENKELT! :o Asså enklare än Hamilton som är superlätt o.o Blev förvånad... Men ska fråga Mikaela om jag kan få honom på nån dressyrlektion den här terminen ;)
Men vi red samma väg som vi gjorde med storhästarna .
Efter ridningen tog vi bara av sakerna och ledde ut hästarna till hagen ;) Sen gick vi tillbaka och sopade och lite sånt, sen åt vi lunch. Efter lunchen gick vi några till ponnyhagen för att hämta några hästar som skulle skos. Jag skulle ta Erasmus men hittade honom inte. Men så gick jag längst bort i hagen och där stod han med sitt tjejgäng Tuva & Tarantella. Jag satte på grimma och grimskaft på Erasmus och började leda honom mot grinden, och Tuva & Tarantella följde efter!!! ;D Men ja när jag kom till stallet och hade lämnat Erasmus i hans spilta kom jag på att jag ville bada nån så jag kollade på listan och de visade sig att Oliv inte hade blivit badad! Jag ställde mig i kön och frågade Linda om hon ville bada honom med mig, hon sa ja ;) Jag gick och hämtade Oliv i hagen sen då och vi badade honom på TOLV minuter!!! han blev ren :') Sen gick jag ut med honom, ensam, och lät honom beta lite medan han soltorkade lite.  Sen tog jag in honom till hans spilta och tog ut höt. Efter några minuter sa några att hästarna som hade blivit badade skulle tillbaka till hagen så jag gick och lämnade honom där. Jag stannade kvar i några minuter för att kolla att han inte rullade sig och de gjorde han inte. Sen gick jag tillbaka och kollade på lite när andra badade några hästar. Sen skulle stallet typ stängas så jag och Alicia gick ut till cyklarna och alicias kedja hade gått av... Jag satte på den igen men den hade gått av på ett ställe som inte går å fixa ocksåå så ALicia gömde cykeln och sen ringde vi mamma och pappa flera gånger men dom svarade inte,.. Så vi gick hem med min cykel :(
Men har lett många hästar idag, eller asså många gånger:
Oliv: 1 - Ut till stallplan, 2 - In i stallet från stallplan, 3 - Till hagen, 4 - Från Hagen, 5 - Till en liten äng, 6 - Till spiltan, 7 - Till hagen. TOTALT: 7 gånger
Erasmus: 1 - Från hagen till stallet. TOTALT: 1 gång
Lukas: 1 - Till stallplan, 2 - Från stallplan, 3 - Till hagen. TOTALT: 3 gånger
My Hamilton: 1 - Till hagen. TOTALT: 1 gång
TOTALT-TOTALT: 12 gånger har jag lett hästar idag! :o

Oliv soltorkar ute :)



Men ska sova nu är fett trött ju så hinner inte ladda upp mer bilderm en imorrn blire värsta bildbomben! Gjorde maränger nu på kvällen ;)

/Nea


Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Tack för din kommentar!

Trackback
RSS 2.0