Spara eller slösa

Alla människor är ju olika, vissa är spara, vissa är slösa.
Jag är både och, sparar pengar jag får/jobbar ihop så länge som möjligt och köper massa saker jag verkligen behöver. Som mina vänner vet så är jag inte en shopaholic direkt, har inte tålamodet att gå runt och leta efter kläder, jag skulle vilja gå in i en affär som bara hade saker jag gillade direkt, vilket inte kommer att hända. ;)
Men det är det att jag tänker att småsaker är ingen big deal, kan köpa saker för 10-50 kronor och tänka att "äsch det gör inget, det är ju ingenting", men jag tänker så alldeles för ofta så då försvinner ju pengarna ändå.
Jag får ju iochförsig in pengar genom mitt barnvaktsjobb en gång i månaden, men det ligger runt 500 kronor och jag får ingen månadspeng/veckopeng av mina föräldrar och i mitten av varje månad är mina pengar slut så jag vet egentligen inte vad som händer med pengarna, tror nog min plånbok äter upp dom. ;)
 


Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Tack för din kommentar!

Trackback
RSS 2.0