Ridpasset

Jag hade ju Gabon på ridningen, en gullig kamrat det där!
Han var väldigt känslig men ville göra mig till lags märkte man.

Vi hade gymnastik på hästarna i början av lektionen och tydligen hade Gabon inte gjort gymnastik innan alls, han är ju unghäst, så mamma visste inte hur han skulle reagera men det gick bra! Han var lugn och fin, han stod med öronen framåt hela tiden, så söt!
Bilden från ridhuset på honom visar hur han stod . :)


Sen jobbade vi med sitsen på volter och så, utan stigbyglar, det gick bra men Gabon ville inte riktigt gå i form i traven men i skritten hade han bättre eftergift.

Har inte riktigt avgört om jag gillar att rida Gabon eller inte, tur att jag ska ha han nästa vecka också då. ;)


Juste han var så gullig och sänkte huvudet jättemycket och bara stod dör när jag borstade honom. :love:


Postat av: Stalker

Åh vilken bra utvärdering onepart <3333

2013-01-12 @ 16:53:59

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Tack för din kommentar!

Trackback
RSS 2.0