Filmkväll

Imorgon ska jag tävla, dressyr LC:1.
Jag hoppas jag får Minty, var så längesen jag hade henne!
Det är mamma som håller i framridningen, så hoppas på lite hjälp från henne, om jag skulle få Minty skulle det vara bra att få hjälp att få ner Minty, tror dock inte det kommer hålla i sig på banan, då Minty inte är byggd för att gå i form, hon är så lång i ryggen.
Fast om jag får typ Daisy eller nån så kommer det gå mycket lättare haha!
Tror dock jag önskade Minty först xD
 
Så ikväll är det filmkväll som gäller, har tittat lite på Det brinner! på datorn för det är ju en svensk "klassiker", jag var jätterädd för den där läskiga killen när jag var liten! Och nyss har jag tittat på Freaky friday och nu ska jag väl titta på någon film som går på TV.
 
Vi hade matteprov igår, och det gick ganska bra, det här var med:
a/
Ma Lihua ställde upp 303 628 dominobrickor. Det tog henne 6 veckor då hon arbetade 12 timmar varje dag. Hur många dominobrickor ställde Ma Lihua i genomsnitt upp på en minut?

b/
Det tog 4 minuter för dominobrickorna att falla och endast 6 brickor stod kvar efter försöket. Hur många millisekunder tog det i genomsnitt för en bricka att falla?

Och man skulle ha med alla uträkningar, om man bara skrev svaret fick man inget poäng.  Får veta resultatet nästa vecka!
Ska titta på film nu.


Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Tack för din kommentar!

Trackback
RSS 2.0