Världens lyckligaste ♥

Skulle haft Oliv idag, MEN mamma frågade Annika om hon fick ta in Elektro istället på lektionen, och Annika sa ja :D
För er som inte vet går Elektro småponnylektioner även fast han är maxad D-ponny medan Oliv går mellanponnylektioner ^.^
Men jag var världens lyckligaste när jag fick veta de :D:D:D:D
Enligt schemat skulle vi rida ut men de SPÖREGNADE och blåste skitmkt men jag, Natta och Alicia röstade ändå för att rida ut medan dom fyra andra röstade på att vi var inne så egentligen skulle vi vart inne men mamma ville också rida ut och vi borde ju ha gått enligt schemat så vi red ut. ;D
Haha fick ha min tjockatjocka vinterjacka på mig. ^^
Men vi red hoppslingan, hoppade lite hinder och sen fyra diken, dock hoppade Elektro bara över två, han hoppar ju inte om han inte behöver men dom två (han hoppade över) var liksom riktiga hål rakt ner i marken så han var tvungen å hoppa och han hoppade väldigt friskt över dikena, duktiga gubben. :')
Sen efter sista diken kom ju en stock som kanske var typ 50-70 cm hög (beror på var man hoppar) och jag red sist men hon på hästen framför mig ville inte hoppa så hon red åt sidan o då fick Elektro fri sikt och tog verklige ntag i hindret! Haha det blev snabb galopp och han hoppar ju så perfekt :D
Sen skritta vi ett tag på lång atyglar i skogen i spöregn och blåst och sen skulle vi hoppa över två hinder till och då blev hästen framför lite konstig typ o gick in i ett träd och höll på å pipa och gick bort från stigen så då red jag före och dom andra hade redan hunnit hoppa över båda hindrerna och Elektro ville ju inte bli lämnad kvar så han verkligen SKENADE över hindrerna men de va så jävla grymt kuuL!!
Sen hoppa vi två hinder till som de gick ganska snabbt på också:)
Haha vi skulle egentligen ha kommit i trav på alla hinder men de gick ju inte för Elektro och hästen framför, vet inte hur de gick för dom andra för jag höll inte koll på dom. XD
Men sen travade vi några varv på en äng och han var så mjuk och fin och jättelätt att forma, inte alls som förra gången jag red honom då jag var så besviken över ritten för jag tyckte det gick jättedåligt.
Det var faktiskt ett år sen jag red honom senast, på midsommardagen. :(
Men sen skulle vi trava lite mer och sen galoppera bakom skogshagen.
Det var sååå jävla kul, stod upp i lätt sits och bara kände vinden och regnet mot kinderna.
Så härligt!
Elektro gick som en skjuten pil haha, var tvungen att hålla emot lite för att han inte skulle rusa om hästen framför.
Vi galopperade några gånger bakom hagen och sen sista galoppen som var uppför en backe så sparkade Ruudi på Picco och då blev de lite kalabik och alla hästarna började skena.
Jag vet inte hur mkt jag "Proo"-ade och lättade och tog men till slut fick jag stopp på Elektro, hihi.
Det låter konstigt men de va lite kul att skena, asså det känns inte som verklighet, allt går så fort att man ser allt ur en annan synvinkel typ och allt går på en sekund liksom, svårt att förklara men dom flesta som rider har väl skenat någon gång så ni vet väl. ;)
Juste glömde bort att berätta att Elektro skenade två gånger till när vi va i skogen och skulel hoppa några hinder, jag vet absolut inte varför men de va kul!!!! För ett år sen vid den här tiden var jag jätterädd för att rida ut ju :O
På sista traven var han jättefin och så men innan vi saktade över började han galoppera av lite upphetsning men fick ju självklart sotpp på han. ;)
Efter vi hade suttit av stod vi och betade hästarna på en gräsplätt och sen tog vi in dom.
Jag vill verkligen rida ut i oväder igen! :D
Och definitivt på elektro ♥♥♥
Finisen äter hö efter ritten helt genomvåt ♥


Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Tack för din kommentar!

Trackback
RSS 2.0