Tävlingen

Hej!
Jag fick Daisy idag (alltså mitt förstahandsval) så var väldigt glad. :')
Men det var samling halv åtta o våran klass började typ två :/
Men "jobbade" i cafeterian mellan 8-11 och sen åt jag lunch och tittade på några ekipage.
Jag använde mitt schabrak där det står mitt namn på höhö, det kunde jag inte ha på Minty för schabraket för för litet för hennes sadel men de satt jättebra på Daisy (hon är ju C-ponny ju) :D
Det gick bra på framridningen och hon var ju helt okej framåt.
Det jag oroade mig för var galoppfattningarna, för Daisy gillar att springa in i galoppen, och jag själv vet att jag måste träna på min galoppskänkel = Ingen bra kombination xD
Men aa när jag kom in på banan sögs typ all must ur Daisy :O
Eller asså hon gick typ på tygeln stor del av banan men sååååå seg!
Jag visste inte vad jag skulle göra, alltså jag kunde ju inte banka med värsta ponnyskänklarna..
Men efter man hade skrittat med långa tyglar var det ju galopp o då va hon mkt mer taggad så det var skönt att jag fick galopp på henne, dock blev hon typ rädd för något efter halva mittvolten så hon typ skyggade lite eller något men jag fattade galopp igen o gjorde klart volten.
Efter den galoppen var hon piggare :)
Men resten gick väl helt okej, lite svårt att fatta galopp på den andra galoppen bara xD
Fast tydligen kändes det nog bättre än vad domaren tyckte, fick "bara" 56,29% ;)
Så kom inte placerad alltså :c
Men jag har ändå Daisy som nr 1 på nästa dressyrtävling också eftersom jag ska nog vila lite innan ajg rider så jag har mer energi.
Domaren hade ju skrivit på protokollet längst ner:
"När du lyckas få energi så blir formen bättre. Prydligt ridet!"
Men jaaaaaapp, hade ju inga förväntningar inför idag så det gick ju bättre än vad jag trodde :3
På tisdag ska jag ta hand om Hamilton och på torsdag med hehe xD
Och imorgon börjar skolan :c
VIDEO KOMMER
idag


Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Tack för din kommentar!

Trackback
RSS 2.0