Oliv

Tjena!
Jag kom till stallet vid tjugo över tio och det var typ ingen där då xD Men såg att jag skulle ha Oliv... blev lite besviken först men ja han är väl "okej".

Oliv för ett tag sen när jag skulle fota en lektion med bettans kamera ;)

Happyface! Not...

Hehe tog en random bild från den lektionen när jag fota för Snow är så söt på bilden!! ;o

Han "hoppar" över ett dike, fortfarande lektionen jag fota ;)

okej, här hoppar han faktiskt xD

här med!

sista bilden från den där lektionen jag fota på oliv då ;)

okej tog en bild som jag visat på bloggen förut, men oliv efter att jag bada honom för flera veckor sen xD
___

Tiden gick och tillslut vid typ halv tolv borstade jag honom och kratsade hovarna och ja tog på hans benskydd och sadel.
På teorin satt jag breve carro, hon hade med sig chips, hon ramla ju av förra veckan ;)
Alicia var väääldigt otrevlig mot mig och frågade varför jag inte satt längst ba ki teorirummet helt tyst.
Så mycket kan hon faktiskt inte kräva av mig!
Men ja det var snabb teori och sen gick vi ut på stallplan och satt upp. Oliv är en känd "nafsare", han brukar nafsa folk i rumpan när dom sitter upp på han x) Kortade "yttertygeln" lite mer än "innertygeln" så han inte kom åt mig med munnen.
Han kändes bekväm xD
Skrittade fram ute bakom Globus och framför Carro på snow :)
___

I ridhuset skrittade vi fram lite också och då passade jag på att försöka få fram honom, man måste ju börja på en gång! Vi hade renodling och vi gjorde övergångar, skritt-halt osv.
När vi korta tyglarna var han jättelätt att böja/forma och vi fortsatte med övergångar.
I traven var han först lite ovillig men sen mjuknade han och sökte sig faktiskt neråt :]
Vi galopperade på volterna också och han böjde absolut inte på nacken i vänster varv men lite ibland i höger varv ;)
Men allts åhela tiden när vi skritta böjde han på nacken faktiskt ! :D
___

Efter lektionen när Maria pratade med mig sa hon att det hade gått jättebra att jag hade fått honom i en typ "mjuk och trevlig form" och jag hade hållit igång honom bra under hela lektionen ! :)
Det enda hon sa att jag skulle tänka på till nästa lektion var att jag måste höja händerna lite mer och dom var lite breda idag xD Men det blir enkelt att justera !
Hon sa att det hade gått jättebra för mig eftersom det är min första gång i den gruppen (alltså min första gång i ridhuset) och jag själv vet ju att jag inte är lika bra som alla andra i gruppen men jag är i alla fall väldigt nöjd för idag! :)
___

På tisdag ska jag ju rida en sista gång i tisdagsgruppen och då tror jag att jag kommer ha kvar Dingo, fast det är inte säkert xD
Men det spelar ingen roll ändå :P
___
TRE stycken foade lektionen idag, fast en fotade bara en enda tjej men dom andra fotade alla och jag har kollat på alla bilder från den ena kameran, och det blev typ 1-3 bra bilder xD
Men har inte kollat på bidlerna från andra kameran, får se när den personen laddar upp på FB.
Men när bettan har laddat upp bilderna (det var bettans kameras bilder jag har kollat på) kan jag lägga upp på bloggen några stycken :)
___
Lite bilder från skogen som jag fotade för nån vecka sen xD




Gammal båt ! :o

HAHA jaaag, fuul typ osminkad nästan :P

Nej nu orkar jag inte ladda upp fler bilder ;)

/Nea



Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Tack för din kommentar!

Trackback
RSS 2.0