Nellie Berntsson

Det har varit så mycket tjafs om Nellie Berntsson så jag tänkte berätta hur jag ser på henne!
Nellie verkar vara en grymt snäll och rolig tjej som rider riktigt bra, speciellt för sin ålder. Hon är stark också eftersom det är många som klagar på hur hon rider, hur hon beter sig osv. fast dom flesta som ogillar Nellie är väl mest bara avundsjuka eftersom Nellie är väldigt omtyckt och känd :]
Visst har väl Nellie sina brister, men kom igen, ALLA vi människor har ju brister, so what?
Nellie får väl rida som hon vill, hon får väl bete sig som hon vill och vi andra "åskådare" får inte döma henne för det.
Hon måste få leva sin barndom utan att massa människor hackar på henne.
Hon bloggar riktigt bra, inte för långa inlägg och det kommer upp inlägg på henne blogg nästan var varannan timme, precis så ska en bloggare vara!
Hon är trevlig mot sina läsare också, hon svarar på dom flesta frågorna och dömer ingen, inte ens dom som är otrevliga mot henne.

Nellie rider skitbra och har kapacitet för riktigt höga klasser inom hoppningen men vi kan ju inte tvinga henne att tävla högre och högre klasser, tänk om hon bara vill tävla 60 cm? Då kan vi ju inte bli sura på henne och tycka att hon är en mes. Det är ju hennes val!

Nellie verkar ha en underbar personlighet också, glad, flummig, rolig och snäll. Har nästan aldrig sett bilder/videos när hon är arg. Knappast några inlägg heller. Hon håller minen men jag vet att hon är väl inte så glad/lycklig som hon ser ut. Alla tycker hon har värsta drömlivet men såklart det blir jobbigt för henne också! Att ha flera hästar att ta hand om varenda dag och sen kunda träffa sina kompisar däremellan. Och för att inte tala om skolan.
Såklart det finns dagar då hon inte alls har lust att gå upp tidigt och åka till stallet men det får man ju inte läsa om på hennes blogg för hon försöker alltid låta så gladi sina inlägg! Jag förstår inte hur hon klarar det, jag skulle aldrig klara det, men det betyder väl att hon är en starkare person än mig.

Jag tycker Nellie är en riktigt bra förebild för människor i alla åldrar och det är min åsikt som ingen kan ändra på.
Jag hoppas i alla fall att någon som dömer Nellie har ändrat sin åsikt.

Tack för mig!

/Nea


Postat av: NellieB

Tack gmn va gullig du e <3

Kul att läsa å du har så rätt!



Kram på dej

2011-09-04 @ 21:34:43
URL: http://www.nellieberntsson.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Tack för din kommentar!

Trackback
RSS 2.0