Bilder!

Hej!
Jag fick Oliv idag igen och det gick ganska bra :]

Vi skrittade fram utomhus och sen gick vi in och kortade tyglarna direkt.
Nu visar jag det första fotot som togs på oss två, det var direkt efter vi korta tyglarna så jag har ingen bra sits och han går ju inte så fint men tvingar mig själv att visa FÖRSTA fotot :P

Min underskänkel är alldeles för långt bak ! :P

Vi började med att försöka få fram hästarna utan underskänkeln, vi skulle bara använda sätet. Det gick inte så jättebra i början men när vi gjorde serpentiner och skulle sakta av till skritt på medellinjen (vi travade annars) så gick de bättre.

Jag gör halt haha !

Jag har gjort halt haha !

Ignorera fula mig !

Trav på serpentiner

Sen gick vi in på volterna och skrittade först lite.


Sen galopperade vi i båda varven och jag försökte verkligen få fram han så hade ju inte så bra sits x)

Haha ni kan inte se hur de ser ut ! För suddigt ! :D

Här ser man lite bättre och nu ser ni att jag typ var i trepunktsits! :P

Sen skrittade vi lite med långa tyglar så hästarna kunde pusta ut lite.


Sen tog vi upp stigbyglarna och skrittade lite med långa tyglar när dom var "uppe".


Efter en liten stund kortade vi tyglarna och travade lite och gick in på volterna.
Sen skulle vi galoppera och fatta galopp från skritt xD


Precis innan en galoppfattning så har händerna framme.. venne varför ! :P

Innan vi tog upp stigbyglarna sa mamma att jag kanske inte ville rida utan stigbyglar hela tiden för Oliv är faktiskt en vääldigt skumpig häst men jag tog inte ner stigbyglarna när vi skulle galoppera ;)
Han var faktiskt inte så tokig, eller asså han var inte så skumpig.


Ganska coolt, här är det precis innan jag fattar galopp för kolla på bilden nedanför, fotot är taget nästan precis efter och vi glaopperar då !


Vi galopperade nåt varv på volten och sen sakta vi av till skritt. Sen fatta vi galopp igen och fortsatte så xD I båda varven ;)
Efter galoppen tog vi ner stigbyglarna fast vi satte inte in fötterna i dom utan vi skrittade på volterna och tränade på att försöka få hästen att gå i form och gå ställd typ XD
Eller ytterhanden skulle vara intill manken men innerhanden skulle vara på låret, nästan vid knät!
De gick enkelt i skritt men sen gjorde vi de i trav och då va de lite svårare.


ÖVRIGA BILDER:

Vet ej när på lektionen det här fotot togs XD






Min favoritbild för dagen ! :)







23 bilder totalt, det räcker just nu !

/Nea



Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Tack för din kommentar!

Trackback
RSS 2.0