Woooooh!

Hejhej, och välkommen till min blooooogg :D
Här får ni läsa om en del (one part) i mitt liv ! Alltså hästar, skolan, vänner och musiiiiik ;D
Just nu sitter jag och kollar på min syster som har dampanfall i min säng :p
Nu ramla hon ner till golvet xd Måste väl berätta om min familj då :)
Systrar
Alicia:
15 år, ibland snäll, ibland helt d*m i huvet (ta ÅT DIG om du läser detta Alicia -,- hehe skoja), hon rider som jag och ja... hon går i nian i samma skola som mig ^^
Vendela:
17 år, man måste ha respekt för henne för hon är som hon är (; Men jaaa ibland är hon jätteglad och flummig men ibland kan hon vara så in i h*lvetes arg ^^

Föräldrar:
Claudia:
Min mamma, ridlärare på min ridskola.
Mats:
Pappa, jobbar som polis, eller han e typ chef så han jobbar inte med att jaga tjuvar längre xd (:

Djur:
Piga:
Hund, border collie på 7 år. Hon är min lilla älskling fast hon är ju inte så kelig :$ Fast hon har en utstående personlighet :)) Btw, fyller år samma dag som jaag!
Zingo:
Tjocka korven haha :P men hon är en hund (NÄHÄÄ?!) och är en blandras papillon/dvärgspets/dvärgsnauzer.
Hon är 3 år och mycket kelig men ääälskar mat och att jaga mindre djur XD Men om de kommer stöörre djur (främlingar) blir hon jätterädd och börjar skälla :s
Sallad:
Hehe världens bästa namn juue !! Men en grå katt i sina bästa år (eller?). Har en speciell personlighet... hon bestämmer ALLTID när hon vill kela eller inte men när hon väl vill är hon superkelig men om hon har fått nog lyfter hon svansen och kastar sig iväg som ett spjut ;)
Pysen:
Ny katt, föredetta stallkatt. Vi trodde för st han var en ragdoll, han är så fin och har fin päls men alicia tror han e en huskatt -.- men supergullig och alltid kelig! han är inte som andra katter, om man tar en katt och lägger bredvid sig brukar den ju springa iväg för katter vill ju bestämma över sig själva men han tar situationen som inget speciellt och så ligger han kvar och vill bli klappad :o braaaaaa egenskap !!

Alicia har maaaaassa hamstrar (hon driver en guldhamsteruppfödning http://www.goldenhamsters.se) och orkar ju inte skriva om alla så tar min favorit bland alla!
COCOPOPZ TOM TOOLBOX
Mycket fin LH (långhårid) creme svartögd :p Inte ens jag fattar va de betyder men jaja ^^ Han är jättesöt!

Oj, har inte ens skrivit om mig själv!
Jag heter Linnéa och fyller 13 år den 29 Juli ;)
Jag rider på Tisdagar 16.10 och har hoppat hästen Minty tusentals gånger känns det som! Men min favorit att rida är Skrållan som är perfekt! Hon är lite pigg i dressyr och uteritt och ganska pigg i hoppning, och ajg som inte gillade pigga hästar förut :o Men hon är PERFEKT!
Min favorithäst bland "småponnyna" heter Elektro och är en New forest på 148 cm.
Han är lite seg så gillar inte att rida honom så jättemcyketm en han går jätteenkelt i form och hoppar snällt ^^ Han är snäll i spiltan men kan ta bak öronen ^^
Min familj äger också en häst som heter My Hamilton och han är jättejättesnäll. Det är ett svenskt halvblod som har tävlat 110 cm i hoppning och LA:4 i dressyr.
Han är snäll att rida ut på men hoppar stort över diken.
Hamilton är superkelig och har nog aldrig i hela sitt liv tagit bak öronen!
Men oj, nu har jag glömt bort infon om mig :o
Jag orkar inte berätta om mig mer så berättar lite mer om hästar. Jag har varit på Karlshems gårds ridläger två gånger förut och ska dit om ca en vecka.
Första året hade jag Macke, en supersnäll häst som var lite seg i skritt och trav men fick lite fart i galopp.
Han hoppade snällt OFTAST, men kunde springa förbi ibland ;)
Förra året hade jag Svarten (Camaro), han var jättegosig och var ltie seg han också. Han var helt okej i dressyren men USEL i hoppning så min ridlärare avrådde mig faktiskt från att va med på terrängbanan, och då fick jag va med på galoppbanan och då ramla jag av, låååång historia.
Men älskar honom ändå <3
I år vill jag kanske ha Gilbert, han verkar bra :) Ni kan läsa om honom på hyraponny.se om ni går in på "urval av hästarna" och bläddra ner ganska mycket till D-ponnyer ;)
Men nästa sommar ska ajg antagligen hyra sommarponny och ska då hyra från Börjedals gård. Har mejlat dom men har dock inte fått svar än.
Men nuu ska jag sova för ska upp sex i morgon bitti, ska fixa mycket för vi ska åka till farmor och farfar och bo där i en vecka typ för dom är bortresta. Har kanske svårt att ha tillgång till dator då.
Men ciao!

/Nea


Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Tack för din kommentar!

Trackback
RSS 2.0