Strömavbrott - ridning - Vanessa

Hej!
Inatt kunde jag inte sova för att det blåste som **** och strömmen gick!
Men imorse skulle jag ju fotat med Fanny men vi vågade inte för att det blåste så mycket!

Men sov till tolv dårå och då sa mamma till mig att jag skulle rida Kabaré idag (han sätts igång just nu pga en grej han har på vänster framben). Jag har aldrig ridit en så stor häst, han är 170 cm i mankhöjd och Hamilton är ju ca 165 hehe.

Men fick spola av Kabarés ben och tvätta hans "grej" han har på hoven. Sen gjorde jag iordning honom och skrittade ut i skogen med mamma på Hamilton, Alicia på Hell (hon sätter igång han), och Vendela på Gabbi (Gabbi måste ridas, hon mår inte bra av att stå).
Vi travade lite ute i skogen och red sen in i ridhuset.

Kabaré sätts ju igång just nu och han hade inte galopperat någon gång efter sin skada men jag fick galoppera på honom, och hans galopp... Hamilton har stor galopp men Kabaré har trippeltdubbeltnittioåtta gånger större galopp!
Var tvungen att stå upp i lätt sits för att inte hamna i obalans.

Men jag red på volter i skritt och trav och på slutet böjde han på nacken och så men han är en väldigt svår häst att få i FORM säger mamma, och jag är ju inte precis jätteduktig på sånt där hehe.

Efter vi hade ridit tog jag av hans grejjer och spolade av hans ben igen.
Sen smsade Nessie och frågade om jag va i stallet. Jag sa ja och frågade om hon ville komma dit och sen kom hon till stallet och följde med hem ;)

Vi tittade på tv medan jag åt lunch och sen tittade vi på Nu är det jul igen 3.
Sen gick vi ut och fotade med mormors kamera och har precis laddat upp bilderna på datorn!

Kan visa några exemplar:







Ska åka in till stan och äta middag nu, hej då !



Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Tack för din kommentar!

Trackback
RSS 2.0