Hoppning på Café

Idag när jag kom till stallet stod det Café på tavlan.
Blev inte så värst glad, hon är ju tråkig!

Men vi skrittade fram och travade fram och hon kändes inte alls så framåt.
För er som undrar varför jag inte använde spöt är det för att man får inte göra det på henne för hon blir jättesur och sparka bakut då ;)

Men jag fick använda spöt på stöveln, hon gjorde ändå små bakutsparkar.
Men när vi galopperade försöktej ag jaga på henne men det gick  ju inte så snabbt hehe, hon är seg, trög & sur om man använder spöt (allt samtidigt), och det är INGEN bra kombination ! xD
Men vi skulle hoppa på rak linje (medellinjen) och först kom vi på ett kryss.

När Café fick syn på hindret taggade hon till och blev lite piggare.
Vi hoppade några gånger åt olika varv.
Sen skulle vi lägga till ett hinder, kan visa vägarna vi gjorde:


Rosa: Vi började med den och de gick bra.
Orange: Direkt efter rosa, och det gick också bra!
Blå: Den gick bra fast trodde hon skulle springa förbi för hon ville inte svänga upp mot hindret först ;)
Grön: Gick bra.
Brun: Maria höjde upp hinder nummer två och tre till 65 kanske. Gick bra första hindret men sen blev hon väldigt pigg och försökte springa "ifrån mig", och de va fel avstånd pga farten så hon var tvungen att ta ett pyttelitet extra galoppsprång innan andra hindret så hon hoppade jättenära. Följde inte alls med bra men över kom vi i alla fall. samma sak hände  på tredje hindret :/
Jag fick göra om hinder nummer ett och två och samma sak hände igen på hinder nr 2.

Sen var lektionen slut så kändes inte alls lyckat :/

Men efter lektionen skulle jag ha utvecklingssamtal med Maria.
Hon sa att jagh ar utvecklats jättemycket på ett år, innan jag började iridgruppen ahde hon inte sett mig på jättelänge men när jag började tyckte hon att hon såg en jättestor skillnad :)
Och hon tycker jag har bra känsla på hästarna jag rider.
Och att jag har lärt mig att forma hästarna men att jag ska träna lite mer på det på rakt spår.

SKa fixa mig nu, ska duscha, sen använda hårtorken, sen platta håret, sen locka håret och sminka mig osv.
Ska ju va Vanessa i gossip girl ;)





Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Tack för din kommentar!

Trackback
RSS 2.0