Holy smoke

Hej å hå vad klockan går.

Men jaa, bussen gick sällan så självklart kom ajg 5 minuter efter samlingen till stallet ;)
Men fick då veta att jag hade fått byta till Daisy på grund av att vi skulle ha hästarna vi ska ha på uppvisningen, annars skulle jag ha haft Ruudi. Så Ruudi fick vila.

Men ja, fick också veta att jag ska rida först med Alicia på Dingo...
Systrarna -.-

Plus att jag inte kan banan!
Så när vi sprang banan på stallplan gickk det inte så bra i början, gissade bara.
Men vi satt upp på stallplan & skrittade fram ute, sen gick vi in i ridhuset och så.

Daisy är en typisk ridskoleponny, snäll, lagom framåt & ganska lätt att få på tygeln.
Fast ibland vill hon inte söka sig neråt, då går hon med huvet högt upp.

Men vi travade och galopperade fram & sen skulle vi rida banan.
Carro filmade :(

Men första gången gick skit, speciellt på galoppvolterna, då ville Daisy till den andra radens volt och de va väldigt svårt att hålla kvar henne, antingen red hon in i väggen eller så kom hon över till andra volten.

Men andra gången vi gjorde banan gick bättre!
Det vi ska finslipa är dom små volterna där alla går axel i axel och sen när vi vänder över ridbanan och ja ni förstår nog inte riktigt ;)

När vi var klara var det 10 minuter kvar av lektionen och egentligen skulle iv ju ha haft förberedande så mamma tog fram några bommar som vi travade över och sen en galoppbom som hon höjde upp typ 20 cm.
"Hoppade" på den tre gånger, carro filmade XD

Hoppas få daisy på hoppningen nästa vecka, de va ett tag sen jag hoppa henne :)
Juste, luciauppträdandet är nästa vecka på söndagen!


Efter ridningen åt jag lunch uppe i klubbrummet med carro och hon frågade om jag ville följa med som hejaklack på ponycupsmatchen mot Nynäshamn.

Jag sa ja, kul :)
Fick åka med carro o hennes mamma dit & vi kom väl dit vid tio över tre.

Juste, måste berätta en grej.
Det är en tågräls PRECIS bredvid ridklubben, typ tio meter, och den 24 Januari år 2005 bröt sig 5 hästar ut ur hagen och sprang upp på rälsen, och blev påkörda av ett tåg! Alla dog, och det var väldigt fina hästar, det går att se bilder på dom på Nynäshamns hemsida.
Hemskt :(

Men, dom visade oss runt och egentligen skulle två b-ponnysar varit med en var liten och smäcker och den var verkligen LITEN och SMÄCKER! Såg ut som en jättesmal A-ponny!

Som tur var så tog dom bort den var enligt TR får man typ va högst 13 år om man ska tävla b-ponny och det finns bara cornelia och jessica och dom är ju ganska långa så båda kan inte rida b-ponny.

Men en överraskning kom!
Tutan från karlshem fanns där!
Förra året när jag va på karlshem gick hon sitt första läger :)
och hon va på karlshem i somras också.

Men tydlgien har nynäshamn köpt henne och hon heter nu Tuti, och hon va jättefin! Dom hade rakat henne & gett henne John Whitaker utrustning :o
Snacka om SNYGGA!

Här är nån bild på tutan från idag (jag fota):





Har några fler men orkar inte ladda upp, tar tusen år och dom är ändå lite suddiga xd

Ska inte säga hur de gick för alla, men en från nynäshamn ramlade av och en rev så dom hade 8 fel när de va vår tur.
Alla kom felfritt runt utom när alicia hoppade sitt sista hinder, så åkte hinderstödets hållare när typ en halvdecmieter! Asså bommen ramlade inte i marken utan hållaren åkte ner några cm!
DET RÄKNADES SOM FEL!

Men vi vann ändå :D
madde fick guldmedaljen (närmast idealtiden) med en häst som hette Robbie Williams:



Ska kika lite på vad det finns för tv-program nu!



Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Tack för din kommentar!

Trackback
RSS 2.0