OMG!

Ni kommer inte tro det men jag fick... säger det sen :3
Okej jag blev väckt klockan tio, låg i sängen till elva och sen typ åt jag frukost och så bombade jag fanny med sms för hon var seg, ville att hon skulle komma vid tolv :P men cyklad till stallet och de va typ helt tomt! Så stod ute vid valackhagen och fotade ltie med mobilen med Elin & så gick jag in i stallet sen och då va bettan där xd men efter några minuter kom fanny :) sen gick vi runt och slöade lite men sen sa mikaela att vi kunde mocka i valackhagen -.- haha xd men vi gick ut och mockade där och sen gick vi omkring igen och hade tråkigt. SEN SKREV MIKAELA upp på tavlan.. och vi gick dit oc hsåg MASSA namn som vi inte hade sett förut :P Men ajg fick en häst jag inte har ridit förut, en häst som kallas för flygande köttbullen.. jag fick.. RITA! OMG!
Men hon va ute i hagen och ja typ kvart över tre frågade ajg mikaela när rita skulle in :P hon sa att hon skulle ta in henne på en gång men platina/stina var i vattenspiltan så rita fick stå i spiltan/boxen ett tag... hjälpte en liten tjej som hette Hedda att göra iordning Daisy så länge ^^ egentligen skulle vi haft teori 16.00 men jag fick inte ta ut rita till vattenspiltan förän 16.00, HAHA! så vi skulel börja 16.10 istället som vanligt x) men hon va snäll att göra iordning, hade så tajt schema att bettan fick hjälpa mig :)
men på teorin visade det sig att det bara var jag, vanja & emma kvar från vår gamla grupp! eller amanda också men hon kom inte idag o.o men ja, på teorin sa mikaela att vi som har ridit längst i gruppen kommer få dom svåra hästarna! :o Jag vill ju ha skrållan och minty :'( jaja, jag var tvungen att sitta upp på pallen där ute på stallplan för rita är ju så biff!
men hon kändes som en större version som café typ xd jag red näst sist, bakom picco och framför globus.
Juste, Fanny fick Oliv, han är ju typ som allan men lite segare :) hon tyckte nog om han lite ;)
men ja vi skrittade iväg och de va typ BRA branta uppförsbackar hela tiden och rita var ju ganska pigg så hon försötke rida om picco hela tiden!!
men ändå :3 på slutet red vi på ängar och sånt och då kortade ajg tyglarna och arbetade lite med henne och hon var fett lätt att få att böja på nacken! man var tvungen att sära händerna lite då men hon va enkel :D
ska bli grymt kul att få ha henne en lektion i ridhuset ! :)
nästa vecka är de ju trav men ändå uteritt men veckan efter det i ridhuset och galopp :) !
efter ridningen var rita så svettig att jag var tvungen att svampa av henne ^.^ men efter de cyklade jag hem med fanny och så åt jag tacos till middag xd Nu sitter jag här och bloggar med huvudvärk (höh?) :)

På lördag ska jag rida hamilton, ska rida ut men travar och skrittar bara när jag rider ut, när jag ska galoppera galopperar jag på sandvolten tror ja, för han har vart väldigt tittig den här veckan säger mamma och vendela som har ridit honom :P Ett tips mamma gav mig är att leda ut honom i skogen en kvart innan jag sitter upp ! Smart!

Ska nog fota 10.10/12.00 lite på lördag, dom hr ju slagtis ihop så carro får rida med bettan :P men tror inte jag följer med dom ut, ska nog rida hamilton ist :)

Bilder:

 Flygande köttbullen i vattenspiltan ;D

 random bild men tog bilden i maj, årets första maskrosor!


HAHA är lite trött så orkar ite ladda upp fler bilder, tja då ;)



/Nea


Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Tack för din kommentar!

Trackback
RSS 2.0