Mintyyyyyyyyyy

Tjena idag red jag hem minty från betet ;) Arbetade mycket innan vi hämtade hästarna sånt som att dra in mattor, sopa stallgången och torva :)
När vi kom dit så var Ruudi, Finals & Allan jättejobbiga att fånga in! Allan som är värst i vanliga fall fick dom tag på först av dom tre, sen fick dom på tyglarna på finals men han slet sig och sprang iväg! Tränset hängde i marken och tyglarna runt hans hals! Såklart gick tränset så gott som sönder :P Men dom fick inte Finals i alla fall när alla hade suttit upp och började gå iväg. Ruudi följde med i ledet, men lös såklart. Juste, innan vi hade suttit upp osv så gick ruudi fram flera gånger till minty. Han hade tydligen blivit kompis med henne under "sommarlovet", fast Minty tror jsg hade något emot honom... Jaja men dom hade massa linor och gjorde en cirkel, eller precis när dom skulle stänga igen "cirkeln" så kasta sig ruudi iväg och typ hoppa ÖVER tuva! hon blev jätterädd men var snäll och stod typ kvar. hennes ledare var tvungen att släppa tuva för att inte få en häst på sig! Ruudi var dum i huvet -.-
Men vid hagens ände fick dom tag på honom även fast han hade ställt till med en del kaos :P
Jag red bakom Madde på Erasmus och Minty va lite pigg så jag fick knappast stopp på henne, var tvungen att rida in i Erasmus rumpa och han har en sån läskig rumpa! Visst, han skulle aldrig sparka men de va ändå läskigt för han sänkte rumpa hela tiden!
När vi kom tillbaka till stallet åt vi mackor och saft och sen hade vi nåt möte, typ när vi skulle komma imorrn osv :P
Sen började jag rycka ELektro's man (hade såklart tillstånd !) och de gjorde fett ont i fingrarna! Viktor ville inte låna ut sina handskar till mig för att jag hade RÅKAT peka f**k you till honom för att visa mitt brända finger :P
Jaja men hann inte så långt för mamma slutade och ville åka hem och hon sa att ajg borde åka med för de skulle bli storm senare så de skulle bli svårt att cykla :P
Så jag åkte med och har bloggat sen dess, eller har kollat på TV också ;)
____________________________

Ska åka till stallet vid sju varje dag från och med nu och hjälpa till! Dåf år man ju typ rida ;) BARA om man har hjälpt till förstås! Men det är två pass, båda på morgonen och jag tror inte att jag nånsin kommer få rida båda passen men de hade vart kul!
Man får ju alltid rida randoms hästar så jag skulle vilja prova Chiko, Elektro och Daisy ;) Såklart Skrållis och Minty också men dom får man ju på lektionerna ändå ;) Daisy vill jag ha för hon hoppar så stort över dikena och jag skulle vilja "prova" de ;)
men häre bilder från betet som jag tog idag med mobilen så dålig kvalité!
 Alicia och Spot :P (Hon red Chiko men hälsa på Spot)
 Picco 8
 Fr. vänster: Chiko, Elektro & Globus
 Misty
 Hästarna blev helt galna och sprang omkring i full rulle runt oss!!
 Elektro pluttis :)
  SNYGGING!!!!
 Mintys sadel xd

har inga fler "bra" bilder ;)
_______________________________

Men har väl glömt att skriva nåt så skriver de nån annan gång och snart har jag utsett en vinnare till tävlingen :)
Ska laga middag idag, gör nog stuvade makaroner och falukorv :P Enkelt...
Men nu ska jag redigera den FIIINA bilden på elektroo!! :) Ta bort minty i bakgrunden osv ;)

/Nea

Postat av: e

MINTY <3 <3 <3<3<33<<3<33<3<3<33<333

2011-08-10 @ 21:47:29
URL: http://ryyttare.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Tack för din kommentar!

Trackback
RSS 2.0